رفع تصرف ۶۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در ری - افق اقتصادی

رفع تصرف 65 هزار مترمربع اراضی کشاورزی در ری - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 103806 |
تاریخ انتشار : ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ |
265 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ۶۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در روستاهای قیامدشت و خاورشهر به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۶۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در ری

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: حفظ و حراست از بافت های کشاورزی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است و مبارزه با زمین‌خواران و سودجویان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد. 

وی به دریافت خبر تصرف اراضی کشاورزی و زراعی توسط تعدادی افراد سودجو در روستاهای محدوده قیامدشت و آغاز تحقیقات پلیسی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مراجع قضائی و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان کرد: در بازدید از این زمین ها مشخص شد، افرادی سودجو ۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی به وسیله سیم‌خاردار و دیوار کشی محصور کرده ‌اند و کارشناسان ارزش اراضی تصرف شده را ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ طرهانی افزود: ماموران با هماهنگی مراجع قضائی تعداد ۱۵ حکم قضائی را اجرا و زمین های کشاورزی و زراعی را رفع تصرف کرده و متهمان نیز دستگیر شده و به مراجع قضائی معرفی شدند.  

وی ادامه داد: همچنین در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و جلوگیری از ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی محدوده خاورشهر در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها با اخذ مجوزهای قضایی تخریب شد.

سرهنگ طرهانی گفت: در این عملیات ۱۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین‌خوران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات پلیسی ۸ حکم قضایی به اجرا درآمد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید