اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» برگزار شد - افق اقتصادی

اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» برگزار شد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 102996 |
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ |
274 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» با تقدیر از ۲۵ اثر برتر از استان‌های مختلف کشور در شهرری برگزار شد.

اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» با حضور شنگی شهردار منطقه ۲۰، یزدیخواه و عباسی نمایندگان مجلس به همت موسسه منتظران منجی شامگاه پنجشنبه در مجموعه ایوان ری برگزار شد.

میثم مختومی دبیر این جشنواره اظهار کرد: افرادی که نسبت به آب و هوای پاک، محیط زیست سالم و کاشت درختان مثمردغدغه مند هستند، اقدام به برپایی جشنواره «نهال انتظار» کردند و از آبان ماه ۱۴۰۱ این جشنواره آغاز به کار کرد.

وی گفت: در اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با ایام روز درختکاری و ولادت امام زمان(عج) فراخوان این جشنواره با شعار «به یاد او نهالی بنشان» داده شد که بیش از ۸۰ اثر در چهار حوزه به دبیرخانه ارسال شد و در آیین اختتامیه از ۲۵ نفر از استان‌های مختلف که آثار برتر داشتند، تجلیل به عمل آمد.

دبیر جشنواره «نهال انتظار» تصریح کرد: هدف این جشنواره ترویج کاشت درختان و گیاهان مثمر، کمک به اقتصاد مردمی و ارائه الگویی هدفمند در فضاهای سبز و باغات کشور است که تلاش می‌کنیم با اجرای جشنواره، زمینه سازی برای کاشت نهال‌های مثمر بجای درختان بی‌ثمر را فرهنگ سازی کنیم.

اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری «نهال انتظار» برگزار شد

 

سیدعلی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این مراسم اظهار کرد: فرهنگسازی در خصوص کاشت نهال مثمر از دغدغه‌های کشور است اما به جای کشت نهال‌های مثمر، در کمربندهای سبز اطراف شهرها درختان غیرمثمری کشت شده‌اند که برخی از گونه‌ها نقش چندانی در پاکسازی و تعدیل هوا ندارند.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در برنامه هفتم توسعه، غرس یک میلیارد نهال را در دستور کار دارد، افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در کشور، بایستی در غرس نهال به سمت کاشت نهال‌های مثمر رفته و آن را به رویکردی عمومی تبدیل کنیم.

علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بیان اینکه متوسط بارندگی‌ها در کشور از سالانه ۲۶۰ میلی‌متر به ۲۴۰ میلی‌متر کاهش یافته است، گفت: سهم منابع آبی نزولات جوی در کشور تقریبا ۳۵۰ میلیارد مترمکعب است که ۲۵۰ میلیارد مترمکعب آن به واسطه تبخیر، وقوع سیل و خروج از مرزها از طریق روان‌آب‌ها از دسترس خارج می‌شود.

وی با اشاره به نقش توسعه بی‌رویه فضاهای شهری در تغییر کاربری اراضی کشاورزی، تخریب فضاهای سبز و باغات، تخریب عرصه‌های محیط زیست و تهدید امنیت غذایی، ادامه داد: اگر پوشش گیاهی مناسبی در کشور داشته باشیم، می‌توان علاوه بر ذخیره بخشی از منابع نزولات جوی، با کاشت نهال از وقوع سیلاب‌ها و ویرانی‌های آن‌ها جلوگیری شود.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید