خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س) عامل ماندگاری نهضت عاشورا شد - افق اقتصادی

خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س) عامل ماندگاری نهضت عاشورا شد - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 102993 |
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹ |
276 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: تاریخ کربلا پیام امر به معروف و نهی از منکر و پیامد سازندگی انسانی را به همراه دارد و خطبه‌های تبیین و روشنگری حضرت زینب(س) موجب ماندگاری عاشورا شده است.

خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب(س) عامل ماندگاری نهضت عاشورا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام محمدتقی موحد امام جمعه موقت شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که ظهر امروز در مصلی شهرقدس برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا، پوشیدن لباس اخلاص و بندگی پروردگار و دفاع از ارزش‌های دینی و اخلاقی است که سرلوحه همه انبیای الهی نیز بوده است تا در تمام مسیرهای زندگی و اجتماعی به خداوند برسیم.

وی گفت: شورای نگهبان جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران و انتخابات دارد و  حفاظت از ارزش‌های نظام از جمله وظایف است. 

امام جمعه موقت شهرقدس گفت: از آغاز خلقت تاکنون، درگیری‌ها و انقلاب‌های مختلفی صورت گرفته و بیشتر این کشمکش‌ها پویا نبود و به فراموشی رفت و فقط تاریخ انبیا ماندگار شد و قیام عاشورا جریان داشته و این قیام حسینی عامل حیات است. 

موحد با اشاره به اینکه تاریخ کربلا پیام امر به معروف و نهی از منکر و پیامد سازندگی انسانی را همراه دارد گفت: جریان عاشورا کامل بوده و سراسر جهان را در برگرفته و عمل صالح عامل پویایی این جریان است و همه اقشار و نسل‌های مختلف ایفای نقش داشتند و رهبری سیدالشهدا(ع) و یاران مخلص و با وفا و خطبه‌های روشنگرانه حضرت زینب (س) موجب ماندگاری این نهضت شد. 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید