امام جمعه پردیس: راهپیمایی روز غدیر در پردیس بی‌نظیر‌ بود - افق اقتصادی

امام جمعه پردیس: راهپیمایی روز غدیر در پردیس بی‌نظیر‌ بود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 102987 |
تاریخ انتشار : ۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ |
272 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه پردیس گفت: راهپیمایی روز عید غدیرخم در پردیس بی‌نظیر‌ بود و سلامت فطرت و باطن جامعه ایرانی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه پردیس: راهپیمایی روز غدیر در پردیس بی‌نظیر‌ بود

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس، که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت حضار به تقوای الهی و اشاره به برگزاری راهپیمایی بی‌نظیر عید غدیر، اظهار کرد: این راهپیمایی سلامت فطرت و باطن جامعه ایرانی را به نمایش گذاشت و راهپیمایی امسال باشکوه‌تر، پرجمعیت‌تر و گسترده‌تر از هرسال در سراسر کشور برگزار شد. 

وی گفت: این حضور باشکوه، حکایت از اعتماد مردم به نظام، دستگاه‌ها و نهادهای نظام اسلامی دارد و نکته مهم دیگر اینکه در چند سال اخیر و به‌خصوص در ماه‌های گذشته، مردم احساس کردند که دوران جدیدی از تهاجم به ارزش‌های دینی آغاز شده و به همین دلیل مردم انگیزه مضاعفی برای خلق چنین صحنه‌های مذهبی دارند.

امام جمعه پردیس افزود: جشن بی‌سابقه میلیونی در پردیس و دیگر نقاط تهران نشان داد فطرت و باطن جامعه ایرانی همچنان سالم است و مردم علاقه‌مند به جشن‌های منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود هستند. 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه از جهاد تبیین بانوان در عرصه عفاف و حجاب باید حمایت بیشتری صورت پذیرد، ابراز کرد: هفته عفاف و حجاب را پشت سر گذاشتیم و برنامه‌های خوبی را ستاد برگزاری عفاف و حجاب داشت که از تمام مسوولانی که برای اجرای برنامه‌ها تلاش کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: یک مطالبه مهمی که بانوان پردیسی داشتند این بود که مسوولان شهرستان و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در برابر بی‌حجابی‌ها و کشف حجاب کوتاه نیایند و برای مدیرت عفاف و حجاب بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: از بانوان بزرگواری که در میدان هستند و تلاش خود را برای امر به معروف و نهی از منکر مستمر انجام می‌دهند و از طرفی مطالبه‌گری می‌کنند قدردانی می‌کنم و به همه خواهران قول می‌دهیم که اقدامات اساسی انجام پذیرد و حمایت‌ها بیش از گذشته شود و بیش از گذشته مدیریت در این زمینه را شاهد باشیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: البته مسوولان و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر انصافاً پای کار هستند اما امیدواریم اقدامات بیشتر و موثرتری صورت پذیرد و خواهران نیز در عرصه عفاف و حجاب به صورت جهادی تبیین کنند زیرا جهاد تبیین، جهادی است که بر زنان هم واجب است.

وی افزود: بانوان منتظر اقدامات مردان در جهاد تبیین نمانند، زیرا جهاد تبیین واجب فوری و عینی است و اگر همۀ مردان هم به جهاد تبیین عمل کنند، تکلیف از زنان برداشته نمی‌شود.

امام جمعه پردیس با اشاره به فرارسیدن ایام محرم‌، بیان کرد: این ماه فرصتی برای هیئات، مداحان، روحانیون و مسوولان است، زیرا امروز جامعه‌ مداح و مبلغین کشور، فرصت بسیار بزرگی را در اختیار دارند و باید نسل جوان را، به‌عمل به دین سوق دهند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: مسوولان هیئات‌ باید زمینه را برای مُبلغ و مداح فراهم کنند تا این دو قشر بتوانند بر ایمان، بصیرت، تقوا و معرفت جوان و نوجوانان ما بیفزایند و آنها را برای ساخت کشور امام زمان(عج) آماده کنند.

وی ضمن تبریک فرارسیدن روز بهزیستی، تأمین اجتماعی و شورای نگهبان تاکید کرد: مردم دغدغه فراوانی در بحث مدارس فازهای جدید دارند و باید این دغدغه و نگرانی اولیا برطرف شود و نباید امروز اولیا بلاتکلیف باشند و ندانند که فرزندشان را کجا ثبت نام کنند.

امام جمعه پردیس عنوان کرد: والدین دانش‌آموزان مجبور می شوند فرزندشان را با هزینه بیشتر در مدرسه ای خارج از محل زندگی خود ثبت‌نام کنند و از مسوولان شهرستان که دغدغه مندانه قول مساعد داده اند تا این نگرانی مردم فازهای جدید را مرتفع کرده و در این امر تسریع صورت بگیرد تا اولیا از بلا تکلیفی در بیایند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید