نعمت اسلام و ولایت را در زبان و عمل شکرگزار باشیم - افق اقتصادی

نعمت اسلام و ولایت را در زبان و عمل شکرگزار باشیم - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 74341 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۸ |
283 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: جامعه ما متنعم به نعمت اسلام و ولایت پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) است و باید این نعمت بزرگ را قدر دانسته و در زبان و عمل شکرگزار باشیم.

نعمت اسلام و ولایت را در زبان و عمل شکرگزار باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی درخواست از خداوند متعال برای آمرزش، پذیرش شفاعت، توجه به آخرت و بهره‌مندی از فضل و رحمت الهی است.

امام جمعه زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی عمل به فرمان خداوند متعال و تمسک به ذیل ولایت پیغمبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) است.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر و ایام مباهله عنوان کرد: امروز روز عید بزرگ اسلامی و عید غدیر است به گونه‌ای که از امام صادق(ع) سوال شد آیا غیر از روز جمعه، عید قربان و عید فطر آیا عید دیگری داریم که ایشان در پاسخ عنوان کردند: ” بله عیدی بزرگتر از آن‌ها همان روزی که پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع) را به خلافت و جانشینی منصوب کرد”.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این راه نورانی اسلام و ولایت اهل بیت(ع) عالم‌گیر و فراگیر خواهد شد ولو اینکه دشمنان، کفار و مشکران نخواهند اما خداوند نور خود را تمام خواهد کرد و نور اسلام و ولایت اهل بیت(ع) فراگیر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز این موج از اسلام خواهی و افزایش گرویدن به اسلام از ادیان دیگر را مشاهده می‌کنیم و برای همین صاحبان و بزرگان ادیان دیگر ابراز نگرانی می‌کنند که در طول سال‌های آینده جمعیت زیادی از این کشور‌ها به اسلام خواهند پیوست و برای همین است که با هر ترفند و وسیله‌ای به مقابله با اسلام بر می‌خیزند چه با توهین به پیامبر اکرم(ص)، چه با آتش زدن قرآن کریم و نیز شبیخون فرهنگی در ابعاد مختلف از جمله عفاف و حجاب.

وی عنوان کرد: در زمان رضاشاه به دنبال ترویج بی‌حجابی بودند و امروزه نیز به بهانه‌های مخالفت با حجاب اجباری به دنبال رواج بی حجابی و بی عفتی هستند و این اتفاقات نشان دهنده این است که اسلام راه خود را دنبال و مکتب اهل بیت(ع) دل‌ها را به سوی خود جذب می‌کند.

امام جمعه زاهدان اذعان داشت: دشمن با هر ترفند به دنبال مقابله است و جسارت به قرآن و پیامبر اکرم(ص) و تلاش برای مخالفت با احکام اسلامی نزد امت اسلامی محکوم است و بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی توهین به مقدسات هر دین و فرقه‌ای محکوم است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: جامعه ما ایمانی و اسلامی و به دنبال ارزش‌های اسلامی است و ما متنعم به نعمت اسلام و از نعمت ولایت پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) برخورداریم و باید این نعمت بزرگ را قدر بدانیم و در زبان و عمل شکرگزار این نعمت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: هر کس هر چقدر می‌تواند باید برای پاسداشت از ولایت تلاش کند و یکی از این جایگاه‌ها حوزه‌های علمیه هستند و باید افرادی را تربیت کنند که معارف غدیر را بشناسند، به آن عمل کنند و سپس به مردم بشناسانند و دین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را تبلیغ کنند و در برابر حمله و تهاجم دشمن از آن دفاع کنند و در راه پاسخگویی به شبهات و دفاع از دین پایداری و پایمردی به خرج دهند.

وی ادامه داد: هر کس به هر شکلی که می‌تواند باید نقش آفرینی کند اگر فرزندان با استعداد دارید آن‌ها را وارد حوزه‌های علمیه کنید و یا اگر توان مالی، فکری و مدیریتی دارید آن را در مسیر حوزه های علمیه و نشر مکتب اهل بیت(ع) و احیای غدیر هزینه کنید تا قدرشناس این نعمت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به مناسبت برکزاری مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب در مصلی نماز جمعه زاهدان به بیان چند توصیه پرداخت و افزود: لباس روحانیت یک  لباس خاص برای بندگی ویژه خداوند متعال و به نوعی یک لباس احرام است و همان‌گونه که حاجی با پوشیدن لباس احرام و گفتن لبیک برخی از امورات حلال در طول سال بر او حرام می‌شود  بخشی از کارهایی که برای مردم عادی حلال است برای روحانیون جایز نیست و باید حافظ شأن طلبگی باشید زیرا این لباس معامله با خدا و سربازی امام زمان(عج) است و باید آن را تا دم مرگ یا شهادت به تن داشته باشیم که افتخار و نشان طلبگی مااست.

پایان پیام/۳۱۳۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید