سلامت جسم و روح جامعه کار و تولید موجب افزایش بهره‌وری می‌شود - افق اقتصادی

سلامت جسم و روح جامعه کار و تولید موجب افزایش بهره‌وری می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 35911 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰ |
369 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هر قدر سلامت کارگران و خانواده های آنها بیشتر و بهتر تامین شود جامعه ای بالنده و پرنشاط تر خواهیم داشت و به بهبود شرایط محیط کار و ارتقای بهره‌وری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می‌کند.

سلامت جسم و روح جامعه کار و تولید موجب افزایش بهره‌وری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی امروز در نشست با رییس،دبیر و تعدادی از ورزشکاران هیأت ورزش کارگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: جامعه کار و تولید برای حضور سالم و پرتلاش در محیط های کار، علاوه بر بسترهای مناسب نظیر تامین معیشت و امنیت شغلی، به سلامت جسمی و روحی و نشاط نیاز دارد که این مهم با فعالیت‌های منظم ورزشی در قالب ورزش کارگری در دسترس خواهد بود.

 وی اظهار کرد: نشاط و شادابی و حرکت به سمت سلامتی، همیشه از ارکان مهم و اهداف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بین جامعه هدف بوده و این موضوع در استان سیستان و بلوچستان با تعامل کارفرمایان و پیگیری هیأت ورزش کارگری به نحو مطلوب در حال انجام است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه در همه واحد‌های تولیدی این استان باید به پیوست اجتماعی فعالیت ها توجه شود، ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت های بالقوه ای در امر ورزش دارد که امیدواریم با هم افزایی کارگران و کارفرمایان، از این ظرفیت ها برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه هدف  استفاده شود.

سلامی گفت: از هر اقدامی که زمینه ساز توسعه ورزش کارگری در استان باشد حمایت می کنیم چرا که باعث ارتقا سطح سلامتی و نشاط این عزیزان خواهد شد.

رییس هیأت ورزش کارگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تحت پوشش قرار دادن ۵۲ رشته ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان توسط این هیأت خبر داد و اظهار کرد: در شهریور ماه جاری میزبان مسابقات پاورلیفتینگ کارگران کشور در این دو بخش خواهیم بود که در بخش بانوان برای اولین بار در کشور این مسابقات برای جامعه کارگری برگزار می‌شود.

حسین سعیدیان اظهار کرد: با توجه به آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان، سرانه ورزشی برای هر نفر از این تعداد، یک متر و ۴۰ سانت است که عدد بسیار کم و ضعیفی به شمار می‌رود و می طلبد در راستای توسعه ورزش کارگری اقدامات جدی‌تر و حمایت های قاطع‌تری انجام شود.

وی گفت: عدم وجود الزامات قانونی لازم و قوانین بالادستی حمایتی در حوزه ورزش کارگری و قوانینی که از محل اجرای آن، منابع مالی به متولیان ورزش کارگری برسد، عملاً بزرگترین آسیب حوزه ورزش کارگری است.

پایان پیام/۳۱۳۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید