مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی باشند - افق اقتصادی

مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی باشند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 22569 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵ |
308 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر مجموعه های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی نباشند یقینا آسیب خواهند دید و از چرخه حذف خواهند شد، بنابراین هر مجموعه صنعتی باید از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده کند.

مجموعه‌های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی باشند

 به گزارش حبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از اساتید دانشگاه‌ به بیان نقش تاثیر گذار دانشگاه در توسعه و تحول هر کشور پرداخت و اظهار کرد: نقش حمایتی و پشتیبانی دانشگاه در همه بخش ها الزامی است و پیشرفت و توسعه هر حوزه ای متاثر از نقش حمایتی دانشگاه است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر مجموعه های اقتصادی بر پایه علم و نوآوری‌های علمی نباشند یقینا آسیب خواهند دید و از چرخه حذف خواهند شد، بنابراین هر مجموعه صنعتی باید از ظرفیت علمی دانشگاه استفاده کند.

 وی با بیان اینکه پیشرفت هر کشور متاثر از نیروی انسانی متفکر و خلاق است که بتواند تحول ایجاد کند افزود: این استان جوان ترین استان کشور است و به لحاظ نیروی انسانی جوان و خلاق غنی است لذا دانشگاه ها باید با تعلیم و تربیت این جوانان، نیروی انسانی متبحر برای بخش های مختلف تربیت کند.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت های بیشماری در استان در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری،شیلات،معدن و تجارت با کشورهای مختلف وجود دارد که باید با پشتیبانی مجموعه های دانشگاهی به شکوفایی برسند.

 وی نقش آموزش و پرورش را نیز در توسعه تاثیرگذار دانست و افزود: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه آموزش و پرورش انجام شده تا جوانان را به مرحله‌ای برساند که بتوانند بعد از تحصیل   به میدان کار وارد شوند و ظرفیت های بکر و استفاده نشده استان را شکوفا کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نظام تربیتی آموزش و پرورش و دانشگاهها، آینده خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

پایان پیام/۳۱۳۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید