اخذ سند تک برگ و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۸۱۹ هکتار از اراضی شمال سیستان و بلوچستان - افق اقتصادی

اخذ سند تک برگ و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۸۱۹ هکتار از اراضی شمال سیستان و بلوچستان - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 22566 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵ |
281 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری از ابتدای سالجاری تاکنون سند مالکیت تک برگ برای ۸۱۹ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای تحت پوشش این اداره کل اخذ شد.

اخذ سند تک برگ و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۸۱۹ هکتار از اراضی شمال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی کریمی با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، اظهار کرد: در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.

وی افزود: براین اساس و با توجه به تلاش‌های به عمل آمده، از ابتدای سالجاری اسناد دفترچه‌ای به تعداد ۲۱۸ فقره به اسناد تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت ‌به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن شد. 

معاون املاک و حقوقی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای کاداستر و سنددار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.  

کریمی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.

پایان پیام/۳۱۳۹


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید