پیشتازی سازمان منابع طبیعی در استفاده از نوآوری و فناوری - افق اقتصادی

پیشتازی سازمان منابع طبیعی در استفاده از نوآوری و فناوری - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 37198 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ |
330 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان در زمینه استفاده از نوآوری و فناوری نسبت به بسیاری از بخش‌های اداری کشور پیشتاز است.

پیشتازی سازمان منابع طبیعی در استفاده از نوآوری و فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حمیدرضا سلیمانی، رئیس مرکز نوآوری و فناوری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ظهر امروز در جریان بازدید از نهالستان بیابانی حسن‌آباد شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت عرصه منابع طبیعی نیازمند استفاده از فناوری‌ها، ایده‌ها و دانش روز است.

وی گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و در زمینه عرصه‌های منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و فناوری فعالیت زیادی با هماهنگی و مشارکت دوجانبه انجام شده است.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به تأسیس مرکز پایش در این سازمان گفت: این مرکز پایش با هدف مدیریت، توسعه و حفاظت از منابع طبیعی شکل گرفت و مجهز به تجهیزات و ادوات مختلف در زمینه حفاظت است.

سلیمانی گفت: ارتباط مطلوبی با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است و از پیشنهادات و ایده‌هایی که با اسناد بالادستی منطبق باشند، استقبال می‌کنیم.

 نقش فناوری‌های نوین در حفاظت و احیای منابع طبیعی

وی در مورد نقش فناوری‌های نوین در حفاظت و احیای منابع طبیعی گفت: مباحث مرتبط با نوآوری و فناوری همواره با ساختار منابع طبیعی کشور عجین بوده و بحثی نیست که فقط امروز مطرح شده باشد.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اساسی سازمان منابع طبیعی، تمرکز بر فعالیت‌های حفاظتی است که البته این فعالیت‌ها معطوف به جنگل‌ها نمی‌شود و مراتع، بیابان‌ها و حتی بیشه‌زارها را نیز در برمی‌گیرد.

سلیمانی افزود: شرایط اقلیمی، اجتماعی و اقتصادی وضع را به‌گونه‌ای کرده که چالش‌های جدیدی پیش روی مدیریت و حفاظت و احیای عرصه منابع طبیعی قرار گرفته و ما را به استفاده بیشتر از نوآوری و فناوری‌های روزآمد سوق داده است.

همکاری منابع طبیعی و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری برای ایجاد مرکز نوآوری

وی بیان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه استفاده از نوآوری و فناوری نسبت به خیلی از بخش‌های اداری کشور پیشتاز است.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منابع طبیعی و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار شد که یک مرکز نوآوری و فناوری شکل بگیرد تا به طور خاص در این زمینه فعالیت کند.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از افراد حقیقی، انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلب و شوراهای روستایی در امر حفاظت از منابع طبیعی به سازمان کمک می‌کنند، گفت: حفاظت از ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با بضاعت و امکانات محدود و شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور کار آسانی نیست و نیازمند همکاری‌های بیشتر است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید