ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد نهال گلدانی در نهالستان‌های کشور - افق اقتصادی

ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد نهال گلدانی در نهالستان‌های کشور - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 37195 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ |
278 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد نهال گلدانی در نهالستان‌های کشور وجود دارد.

ظرفیت تولید سالانه یک میلیارد نهال گلدانی در نهالستان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند پروژه تولید نهال در شاسی‌های سیمانی گلدانی و خزانه زمینی نهالستان شهید عموزاده شهرستان سمنان اظهار کرد: عملیات تولید نهال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در آذرماه سال ۱۴۰۱ در نهالستان شهید عموزاده سمنان آغاز شد.

وی با بیان اینکه نهالستان‌های کشور ظرفیت تولید سالانه حدود یک میلیارد نهال به‌صورت گلدانی را دارند، افزود: در حال حاضر ۱۲۶ نهالستان جنگلی با مساحت ۲ هزار و ۸۶۱ هکتار در کشور وجود دارد که اگر ۵۰۰ هکتار معادل حدود یک‌چهارم آن به کاشت نهال گلدانی اختصاص یابد، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال می‌توان تولید کرد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور بر حمایت مالی صنایع و خیران برای اجرای این طرح تأکید و تصریح کرد: ایران در رتبه هفتم جهانی در تولید کربن قرار دارد و از این رو پوشش جنگلی باید گسترش پیدا کند.

تولید بیش از ۳ میلیون اصله نهال در استان سمنان

احمدی با بیان اینکه تولید نهال در استان سمنان به بیش از سه میلیون اصله رسید، ادامه داد: ما در حال راه‌اندازی یک سامانه برخط جامع برای رصد و پایش تولید و کاشت نهال‌های جنگلی هستیم تا هر زمان نهال تولید شد، درباره آن روی سایت و گوشی‌های موبایل مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی عنوان کرد: نهال‌های تولیدی به طور عمده از گونه‌های بومی هستند و مطابق با شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور کشت می‌شوند.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با اشاره به پنج ناحیه رویشی برای کاشت نهال‌های جنگلی گفت: کاشت گونه‌های بومی در این ناحیه‌های رویشی، کمترین نیاز آبی را خواهند داشت.

احمدی خاطرنشان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، بیشتر از آب باران و آب خاکستری و پساب صنایع و کارخانجات استفاده می‌شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید