پیش‌بینی تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تا پایان مهرماه در کشور - افق اقتصادی

پیش‌بینی تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تا پایان مهرماه در کشور - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 35155 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ |
364 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه در قالب این طرح مردمی، ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و آماده کاشت در سال جاری شود.

پیش‌بینی تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تا پایان مهرماه در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور عصر امروز در جریان سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰ هزار  اصله نهال در حال حاضر در کشور تولید شده و اقدامات لازم با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری کل کشور برای تأمین ۲۵۰ میلیون اصله نهال با نهالستان‌های خصوصی استان‌ها تا پاییز سال جاری در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه امسال در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و در نهایت آماده کاشت برای سال جاری شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با بیان اینکه مکان اجرای کاشت نهال‌های تولیدشده هم مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: کمیته علمی ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها در حال پیگیری این کار است و تا پایان شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

احمدی اضافه کرد: بعد از نخستین بارندگی پاییزه، موضوع کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سال ۱۴۰۲ را در دستور کار قرار می‌دهیم و با فعال‌سازی ۱۹۲ نهالستان در کل کشور اکنون تمامی شهرستان‌های کشور به کارگاه فعال تولید نهال تبدیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت نهضتی مردمی است و تمام آحاد مردم در آن سهم دارند که بخش خصوصی می‌تواند نقش مؤثری در آن داشته باشد.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: تلاش کردیم کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش‌آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور داشته باشند.

احمدی در مورد شرایط طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان سمنان هم اظهار کرد: قرار است طی چهار سال در مجموع ۱۰ میلیون نهال در این استان تولید شود که تولید سالانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تعهد استان سمنان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سه نهالستان در شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان تاکنون بیش از سه میلیون اصله نهال در حال حاضر با ظرفیت‌های موجود صنایع، شرکت شهرک‌ها و شهرداری تولید شده و از دی‌ماه این نهال‌ها بین مردم، شرکت شهرک‌ها و شهرداری‌های استان سمنان توزیع می‌شود.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/ 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید