صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان - افق اقتصادی

صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 29813 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ |
252 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در سه ماه نخست سال جاری، ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در این استان صادر شد.

صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و اظهار کرد: صدور پروانه حمل بارهای ترافیکی از مبدأ سمنان نسبت به مدت مشابه در سه ماهه نخست سال گذشته، ۲۲ درصد رشد داشته است.

 وی با اشاره به اینکه تمامی محموله‌های عبوری از محورهای مواصلاتی باید از لحاظ حجم و وزن مطابق با مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشند، بیان کرد: بارهای ترافیکی محموله‌هایی هستند که از نظر ابعاد و وزن خارج از استانداردهای حمل بار در راه‌ها به شمار می‌روند و به همین دلیل برای عبور از جاده‌ها ملزم به اخذ پروانه عبور از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور هستند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان اضافه کرد: تعیین سرعت، زمان تردد، مسیر عبوری مجاز و خودروی اسکورت از جمله الزاماتی است که حامل محموله‌های ترافیکی موظف به رعایت آن است.

رجایی‌فرد ادامه داد: رعایت الزامات حمل بارهای ترافیکی به دلیل حفظ و حراست از راه‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی، تأمین ایمنی لازم در راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال ترافیکی بسیار حائز اهمیت است که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان باید توجه ویژه‌ای به رعایت این نکات داشته باشند.

 وی تصریح کرد: محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان سمنان کنترل می‌شوند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع داده می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: میزان پروانه صادرشده عبور بارهای ترافیکی صادرشده از شهرستان‌های استان طی این مدت  از مبدأ سمنان ۱۳۵ فقره پروانه، شاهرود ۳۷ پروانه، دامغان ۲۶ پروانه، گرمسار ۱۱۹ پروانه و سایر شهرستان‌های استان ۷۳ فقره  بوده که بیشترین صدور پروانه حمل بارهای ترافیکی مربوط به شهر سمنان است.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید