بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در کدام محورها قرار دارند؟ - افق اقتصادی

بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در کدام محورها قرار دارند؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 16610 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ |
346 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۶ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد، گفت: بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در محورهای سمنان- سرخه- گرمسار- آرادان و محور سمنان- مهدی‌شهر قرار دارند.

بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در کدام محورها قرار دارند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله تشخیص و تحلیل نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان آغاز شده و تهیه راهکارهای اجرایی رفع نقاط پرحادثه هر سه سال یک بار در کشور مورد بررسی، بازبینی و پالایش قرار می‌گیرد و اطلاعات تصادف در بازده زمانی سه ساله از مراجع قانونی جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: بعد از جمع‌آوری اطلاعات و تصویب آن در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، داده‌های موجود پایش و پالایش شده و نقاط پرحادثه مجدداً در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مشخص می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه به نقاطی گفته می‌شود که با توجه به وضع جاده متغیر هستند و در نقطه مشخصی ثابت نیستند، گفت: به دلیل تغییراتی که در جاده‌ها صورت می‌گیرد، هر سه سال یک بار این نقاط در کل کشور بازبینی می‌شود و در سال ۱۴۰۱ نیز نقاط پرحادثه در استان سمنان مشخص شد.

منصورکیایی اظهار کرد: اثر ایمنی خودروها در کاهش تلفات و جان‌باختگان بر کسی پوشیده نیست و بارها پلیس راهور بر این مهم تأکید داشته و با مستندات کامل اعلام شده که تا چه حد ایمنی خودرو در میزان کشته شدن مردم در تصادفات مؤثر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اصلاح نقاط پرحادثه را از عوامل مؤثر در کاهش وقوع تصادفات ترافیکی خواند و افزود: نقاط پرحادثه یک تعریف استانداردی دارد و ما بر این اساس، دور جدید شناسایی و تحلیل نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان را با همکاری پلیس راه آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و حذف این نقاط در روند روزافزون تصادفات و واژگونی تأثیر معکوسی داشته باشیم.

منصورکیایی با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط پرحادثه تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل جدید پیش‌بینی می‌کنیم که با تهیه برآوردهای ریالی و اجرای عملیات رفع نواقص اکثر نقاط حادثه‌خیز استان ایمن‌سازی شود و درصددیم این کار را بر اساس آمار تصادفات به‌صورت دوره سه ساله تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، اصلاح و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه که بیشتر از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی و نواقص هندسی است، اعتباری کلان نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و محاسبه دقیق نقاط پرحادثه به بهترین نحو تدوین شده و اجرای آن منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای به‌صورت محسوس خواهد شد؛ اما انتظارمان از همه مسؤولان این است که به این دستورالعمل که حاصل کار کارشناسی و بر مبنای استانداردهای دقیق جهانی است، احترام بگذارند و با هم‌افزایی خود ما را در این موضوع همراهی کنند.

منصورکیایی با اشاره به اینکه ۶۶ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در محورهای سمنان- سرخه- گرمسار- آرادان و محور سمنان- مهدی‌شهر قرار دارند.

پایان پیام/۷۴۰۰۱/م/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید