هشدار به دارندگان دستگاه کارت‌خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع! - افق اقتصادی

هشدار به دارندگان دستگاه کارت‌خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع! - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 15093 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ |
363 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خطاب به برخی فعالان اقتصادی و اصناف که از کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند، گفت: تمهیدات قانونی برای فرار مالیاتی اندیشیده شده است.

هشدار به دارندگان دستگاه کارت‌خوان: فرار مالیاتی؛ ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، مالیات‌ستانی در سنوات گذشته را به صورت سنتی توصیف کرد و گفت: در تعیین مالیات مقطوع مشاغل موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم عمدتاً اتکای دریافت مالیات بر اساس سوابق مؤدی بوده است؛ ولی در سال‌های اخیر به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با توجه به دسترسی سازمان امور مالیاتی به برخی از بانک‌های اطلاعاتی توانست در تعیین مالیات مؤدیان استفاده کند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی در سال جاری بر اساس داده‌هایی از جمله میزان خرید و فروش  اعلامی توسط مؤدیان طرف مقابل، گزارش کارت‌خوان‌های بانکی و یا تراکنش‌های بانکی حساب‌های تجاری، تعیین مالیات انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: مبلغ مالیات محاسبه شده بر اساس این اطلاعات به مؤدی پیشنهاد می‌شود، مشروط به اینکه سقف درآمد مؤدی از مبلغ ۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تجاوز نکند.

حسین‌پور در پاسخ به این سؤال که برخی از فعالان اقتصادی و اصناف از کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند و وجوه مربوطه را از طریق کارت به کارت دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس قوانین بودجه سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برخی از مؤدیان مانند صاحبان مشاغل پزشکی و صاحبان مشاغل حقوقی بر اساس تکالیف ابلاغی مکلف هستند تا از پایانه‌های فروشگاهی استفاده کنند و در صورت عدم تمکین به این تدابیر قانونی در سال جاری نمی‌توانند از فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند و سایر اقدامات قانونی در مورد آن‌ها صورت می‌گیرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید