معاون وزیر صمت: ۴۰ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است - افق اقتصادی

معاون وزیر صمت: ۴۰ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 73794 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۲ |
306 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر صمت گفت: امروز یکی از مشکلات در کسب و کار‌ها به خصوص کسب و کار‌های کوچک تامین مالی است و امروز بیش از ۴۰ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحد‌ها تعلق بگیرد.

معاون وزیر صمت: ۴۰ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رسولیان امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی (صنعتی -صنفی) در مشهد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکیدشان همواره بر رفاه مردم می باشد و شاهد این موضوع شعار‌های منتخب سال است.

وی افزود: یکی از محور‌های توسعه کشور تولید است و تولید ایجاد اشتعال پایدار میسر نخواهد بود مگر از مسیر تولید و اشتعال پایدار. باید عزم جدی در زمینه تولید داشته باشیم. تولید ابزار‌های مشخص می‌خواهد که  یکی منابع انسانی توانمند و آماده به کار است که در کشور وجود دارد. بخش مهم دیگر تامین زیرساخت‌ها است و بخش دیکر تامین مالی است.

معاون وزیر صمت بیان‌کرد: امروز یکی از مشکلات در کسب و کار‌ها به خصوص کسب و کار‌های کوچک تامین مالی است. امروز بیش از ۴۰ درصد اشتغال صنعتی در کشور مربوط به بنگاه‌های زیر ۱۰۰ نفر است و باید سهم بیشتری از تسهیلات به این واحد‌ها تعلق بگیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد:  در دنیا بنگا‌های تامین مالی بنگاه‌های از طریق بورس است و بنگاه‌های کوچک از طریق بانک‌ها تامین مالی می‌شوند. بخش دیگر از تولید مربوط به زیست بوم تولید است و در مشهد خوشبختانه زیست بود نسبتا مناسبی برای تولید وجود دارد.

رسولیان به اشاره به مشکلات بروکراسی در کشور افزود: متاسفانه بروکراسی از قبل انقلاب تاکنون کشور را دچار مشکل کرده است. دولت‌های مختلف از جمله دولت سیزدهم تلاش کردند تا این مشکل را کاهش دهند و امروز این موضوع در قانون بهبود محیط کسب و کار مشاهده شود.

وی با اشاره به اینکه کسب و کار‌های کوچک بسیار مهم هستند گفت: شهرک‌های صنفی می‌تواند یکی از مسیر‌های توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط باشد. برای این منظور در سطح کشور بنا داریم شهرک‌های صنفی ایجاد کنیم و در برنامه هفتم توسعه این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. همچنین  ایجاد خوشه‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته تا زنجیر ارزش تکمیل شود و ۵۰۰ خوشه صنعتی شناسایی شده است.

رسولیان خاطرنشان کرد: الگوی مدیریت ما در صنعت و تولید باید تعییر کند. دنیا مسیر زنجیره ارزش را دقت دنبال می‌کند و باید سطح کشور زنجیره ارزش ایجاد شود. در کشور در روستایی در همدان فقط لباس بچه تولید می‌شود و این زنجیره ارزش شکل گرفته است. مشهد استعداد جدی برای ایجاد زنجیره ارزش در بخش  پوشاک، کیف و کفش و سنگ‌های قیمتی دارد.

معاون وزارت صمت گفت: خوشبختانه به تازگی شهرک صنعتی شماره ۵ به بهره برداری رسیده که به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند و نیازمند شهرک‌های کوچک صنفی است که یکدگیر را تقویت کنند و باید چندین شهرک دیگر در مشهد ایجاد شود. این موضوع به احیای واحد‌های راکد در کشور نیز کمک خواهد کرد که بخشی از سیاست‌های دولت است.

وی افزود: تاکنون شهرک سازی در کشور توسط بخش دولتی انجام می‌شد و بیش از ۱۵۸ شهرک فعال کشور توسط بخش دولتی ساخته شد، اما امروز بخش خصوصی خودش در این زمینه باید ورود کند.

پایان پیام/ 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید