بیشتر بودن واحدهای مسکونی روستایی نسبت به مسکن شهری در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی - افق اقتصادی

بیشتر بودن واحدهای مسکونی روستایی نسبت به مسکن شهری در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 34831 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ |
326 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶۴ هزار واحد است. این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی روستایی در برخی از شهرستان‌ها نسبت به مسکن شهری بیشتر است.

بیشتر بودن واحدهای مسکونی روستایی نسبت به مسکن شهری در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، جواد خدایی امروز در جلسه شورای مسکن کاشمر که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی و دستگاه‌های عضو شورای مسکن کاشمر در سالن همایش‌های فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کاشمر بعد از مشهد، نیشابور و سبزوار چهارمین شهر پر ثبت‌نام خراسان رضوی است. این حجم از تقاضا بیانگر انباشتی است که از گذشته وجود داشته و باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

سهم خراسان رضوی از ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶۴ هزار واحد است

وی بابیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در چهار بخش مسکن حمایتی، مسکن روستایی، بازآفرینی بافت فرسوده، خود مالکی و جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: در مسکن حمایتی دولت زمین و تسهیلاتی ارائه می‌کند تا انبوه‌ساز و فرد اقدام به ساخت‌وساز کند. سهم خراسان رضوی از ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی، ۶۴ هزار واحد است. این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی روستایی در برخی از شهرستان‌ها نسبت به مسکن شهری بیشتر است.

در نظر گرفتن سایت ۱۸۸ هکتاری برای ادامه ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کاشمر

بیشتر بودن واحدهای مسکونی روستایی نسبت به مسکن شهری در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی

 

خدایی همچنین با اشاره به در نظر گرفتن سایت ۱۸۸ هکتاری برای ادامه ساخت طرح نهضت ملی مسکن شهر کاشمر در حدفاصل جاده فرودگاه و شرکت پوشش راه ابراز کرد: این موضوع در اولین جلسه کارگروه زیربنایی استان مطرح و در صورت نبود نکات فنی به این مهم اختصاص می‌یابد و در هفته دولت امسال شاهد تحویل زمین به متقاضیان در این سایت خواهیم بود.

وی با اذعان به اینکه علت تأخیر در آماده‌سازی پروژه نهضت ملی مسکن در کاشمر فقدان مدیریت است، ادامه داد: با توجه به اینکه آذرماه سال گذشته قرعه‌کشی مسکن در این شهرستان انجام‌شده  است، انتظار می‌رفت که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی باشیم که متأسفانه این محقق نشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره تعیین ضرب‌الاجل برای شهرداری کاشمر برای آماده‌سازی سایت ۳۴ هکتاری حداکثر تا هفته دولت امسال تصریح کرد: در بازدید انجام‌شده از پروژه در دست احداث ۱۲۶ واحدی، متقاضیان نسبت به عدم تأمین زیرساخت و پرداخت نشدن به‌موقع تسهیلات گلایه‌هایی داشتند که با توجه به‌سرعت روند کار و کیفیت ساخت‌وسازی که انجام دادند، ضرورت دارد با برنامه‌ریزی و تدبیر دغدغه‌شان مرتفع شود و دستگاه‌های خدمت رسان حداکثر تا ۱۰ روز آینده شبکه آب، برق، گاز و تلفن را آغاز و ظرف مدت‌زمانی ۲۰ روزه تکمیل و تحویل دهند.

یک سوم خانوارهای ساکن در شهر کاشمر فاقد مسکن به‌ صورت مالکیتی هستند

بیشتر بودن واحدهای مسکونی روستایی نسبت به مسکن شهری در برخی از شهرستان‌های خراسان رضوی

 

در این جلسه فرماندار کاشمر اظهار کرد: برابر آمار بالغ‌بر یک‌ سوم خانوارهای ساکن در شهر کاشمر فاقد مسکن به‌صورت مالکیتی هستند.

حجت‌الله شریعتمداری گفت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و دستگاه‌های متولی و مرتبط با حوزه مسکن باید پای‌کار باشند. اگر لازم باشد کانکسی در محل پروژه مستقر خواهم کرد و شخصاً ساعتی از روز را برای بررسی روند کار حضور خواهم یافت، چراکه اولویت دارترین طرح دولت در این خطه، نهضت ملی مسکن است.

مطالبه ۲ ضامن کارمند یا کاسب با جواز کسب از متقاضیان تسهیلات مسکن مردود است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این جلسه بابیان اینکه ۸ هزار و ۷۱۵ متقاضی فعال در کاشمر وجود دارد، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۳۰۰ نفر تایید شدند و به منظور تسریع در امور شهرستان یک ماه فرصت دارد تا ضمن تعیین تکلیف متقاضیان این شاخص را به ۹۵ درصد برساند.

وحید داعی با اشاره به اینکه مطالبه ۲ ضامن کارمند یا کاسب با جواز کسب از متقاضیان تسهیلات مسکن مردود است و بانک ها باید سفته زنجیره ای را اجرایی کنند، یادآور شد: بر اساس قانون مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تا ۵۵ متر مربع زیربنا از پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی معاف است و سایر متقاضیان نیز پس از تقسیط ۳۶ ماهه حق بیمه و پرداخت اولین قسط می توانند پاسخ استعلام شهرداری را دریافت کنند.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید