نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز دنبال می‌شود - افق اقتصادی

نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز دنبال می‌شود - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 42956 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ |
313 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: تشکیل نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز یکی از اقدامات در نظر گرفته شده در راستای جهاد امیدآفرینی و معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، جلسه تشکیل «نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز» صبح امروز در سالن جلسات شهید سلیمانی شرکت گاز استان قم برگزار شد.

در این جلسه محسن حقیقی‌مقدم مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمن توان خود را برای از بین بردن «ایمان» و «امید» در جامعه متمرکز کرده است و برای همین در شرایط کنونی، جهاد مساوی با تلاشی است که در مقابله با دشمن باشد.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری نصب العین وزارت نفت است، تصریح کرد: بر همین اساس همه ما باید روایت درستی از مسیر انقلاب داشته باشیم و «جهاد امیدآفرینی» را از اولویت‌های خود قرار دهیم.

حقیقی‌مقدم با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد صنایع کشور وابسته به صنعت نفت است، خاطرنشان کرد: تشکیل نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز یکی از اقدامات در نظر گرفته شده در راستای جهاد امیدآفرینی و معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی در ادامه تشکیل دبیرخانه راهیان پیشرفت در شرکت‌های گاز استان قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: تهیه لیست صنایع قابل بازدید در تمامی استان‌ها، تبلیغات محیطی پیرامون معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، تربیت راوی متخصص، فراهم کردن شرایط ایمنی و امنیتی بازدید از پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و سایر مراکز مرتبط با صنعت نفت و گاز و … از جمله وظایف این دبیرخانه است.

در ادامه این جلسه مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تبلیغات مسموم غرب علیه انقلاب اسلامی بیان کرد: در این برهه که دشمنان به دنبال ایجاد شبهه و هویت‌زدایی هستند؛ جهاد تبیین بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

وی با اشاره به لزوم تبیین دستاوردهای صنعت نفت در چهار دهه اخیر، گفت: به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های کشور در حوزه صنعت نفت و گاز به سرعت در حال رشد و گسترش است، به همین خاطر نیاز است که این موضوع به صورت ملموس برای نسل جدید بیان شود.

خوش‌لهجه تشکیل اردوهای راهیان پیشرفت را اقدامی موثر در راستای جهاد تبیین توصیف کرد و در ادامه افزود: تشکیل گروه‌های راهیان پیشرفت علاوه بر داشتن جذابیت برای بازدیدکنندگان، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه، امید و روحیه خدمت در نسل جدید انقلاب شود.

وی همچنین در بخشی از اظهارات خود با اشاره به تفاهم‌نامه آموزشی شرکت گاز استان قم با آموزش‌وپروش استان در زمستان سال گذشته، عنوان کرد: این تجربه نشان داد که دانش‌آموزان، تشنه علم و دانش هستند و آموزش صحیح آنان با اتکا به هنر و جذابیت‌های بصری، اتفاق بزرگی را در حوزه صرفه‌جویی و مصرف بهینه انرژی رقم زد.

نهضت راهیان پیشرفت در صنعت نفت و گاز دنبال می‌شود

در این جلسه همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان قم با بیان اینکه عبور از گردنه‌های پیشرفت بدون آموزش‌وپرورش امکان پذیر نیست، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آموزش‌وپرورش نقش حیاتی در پیشرفت کشور دارد و در خصوص این نقش نباید کوچک‌انگاری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: آموزش‌و‌پرورش استان قم پیش از این نیز اقدام به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت کرده بود و امید است که با آموزش معلمان در این خصوص، فصل جدیدی از جهاد تبیین در کشور گشوده شود.

پایان پیام/۷۸۰۳۸


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید