واحدهای سنگ‌کوبی ضلع جنوبی شهر قم جا به‌جا می‌شوند - افق اقتصادی

واحدهای سنگ‌کوبی ضلع جنوبی شهر قم جا به‌جا می‌شوند - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 16906 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ |
353 بازدید
۰
8
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: واحدهای سنگ‌کوبی ابتدای جاده اراک حدفاصل امامزاده شاه جمال(ع) تا بیمارستان امام رضا(ع) پس از انجام مقدمات لازم، به شهرک تخصصی منتقل خواهند شد.

واحدهای سنگ‌کوبی ضلع جنوبی شهر قم جا به‌جا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، محمدحسین بازگیر در جلسه کارگروه انتقال واحدهای آلاینده استان قم با اشاره به وجود برخی واحدهای آلاینده در بافت مسکونی شهر قم گفت: توسعه و گسترش شهر قم به ویژه در ضلع جنوبی، موجب همجواری برخی واحدهای آلاینده با مناطق مسکونی شده است. 

وی با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در راستای ساماندهی واحدهای آلاینده پیرامون شهر، خاطرنشان کرد: طبق تصریح ماده ۱۴ قانون هوای پاک، مراکز آلاینده صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی که فعالیت آنها در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازند، باید منتقل شوند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: صنایعی همچون گچ، آهک و سنگ کوبی‌ها که در مناطق مسکونی شهر قم واقع شده اند، علاوه بر ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی، منظر شهر قم را نیز بر هم زده و نازیبا ساخته اند که باید برای رفع این معضل اقدامات اساسی انجام شود. 

وی در پایان با اشاره به در نظر گرفتن شهرک تخصصی برای انتقال این واحدها از پیرامون شهر قم، بر ضرورت تسریع در این امر تأکید کرد و گفت: واحدهای سنگ کوبی ابتدای جاده اراک حدفاصل امامزاده شاه جمال(ع) تا بیمارستان امام رضا(ع) پس از انجام مقدمات لازم، منتقل خواهند شد.

پایان پیام/۷۸۰۲۳


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید