آزادسازی بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی قزوین - افق اقتصادی

آزادسازی بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی قزوین - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 51125 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۲ |
286 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزاد سازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

آزادسازی بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی قزوین

علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص آزادسازی و رفع تصرف از اراضی ملی و زراعی استان اظهار کرد: طی ۳ ماهه اول سال جاری با ورود دستگاه قضا و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ۶۰۸ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان به مساحت بیش از ۶۱ هزار متر مربع به وضع سابق اعاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد به لحاظ تعداد افزایش داشته است.

وی با اشاره به قلع و قمع ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۷۴ هزار متر مربع در ۳ ماهه اول سال جاری بیان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی تصرفات گذشته زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار دارد و باید تلاش شود تا مجددا طعمه زمین خواران نشوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: در همین بازه زمانی و در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی ۱۰۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ وسعت با ۶۸ درصد افزایش روبرو بوده است.

این مقام قضایی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق‌عامه، بیت المال و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان در ۳ ماهه اول سال جاری بیش از ۳۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد سازی شد.

شعبانی پلمب و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۳۲ حلقه چاه‌ غیر مجاز را از سایر اقدامات دادگستری کل استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال دانست و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها با جدیت برخورد می کند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید