تشکل‌های مردم‌نهاد می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش‌آفرین باشند - افق اقتصادی

تشکل‌های مردم‌نهاد می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش‌آفرین باشند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 37876 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ |
299 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سرپرست معاونت سیاسی استانداری قزوین گفت: رفع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اتکا به مردم و نقش‌آفرینی آنها در جامعه است که این مهم را تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند عملیاتی کنند.

تشکل‌های مردم‌نهاد می توانند در رفع مشکلات جامعه نقش‌آفرین باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در آیین افتتاحیه سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور که پیش از ظهر امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توابخشی ایثار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تکیه به مردم و سپردن امور به مردم مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مسوولان نظام جمهوری اسلامی هر کجا که این مهم را در جامعه پیاده کردند به‌ راحتی توانستند از پیچیده‌ترین موانع و مشکلات و فتنه‌هایی که دشمنان در کشور به وجود آوردند، عبور کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: همچنین هر کجا مسوولان از اصل مردم‌داری در کشور غفلت کردند و غرق دیوان‌سالاری‌ها و بروکراسی‌ها شدند، گله‌مندی و اعتراضات مردم افزایش یافت.

کاظمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به مردم‌داری و سپردن امور به دست مردم اهمیت ویژه‌ای قائل بودند لذا نهادهایی از جمله نهضت سوادآموزی، کمیته امداد، بسیج مستضعفان و اطلاعات مردمی در انقلاب اسلامی پایه‌گذاری کردند که همه آنها از جنس مردم بود.

این مقام مسوول بیان کرد: امروز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، انجام کارهای سنگینی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر زمین مانده که با فعالیت تشکل‌های مردم نهاد می‌توان آنها را انجام داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین افزود: رفع بسیاری از مشکلات موجود در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه اتکا به مردم و نقش‌آفرینی آنها در جامعه است که این مهم را تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: با بها دادن به تشکل‌های شاهد ایثارگر که حلقه‌های میانی بین دولت و جامعه هستند می‌توان مردم را به میدان آورد تا در گام دوم انقلاب اسلامی تاریخ‌سازی کنند.

این مقام مسوول گفت: با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی به‌ معنای واقعی کلمه و پرهیز از تشریفات توسط تشکل‌های مردم نهاد می‌توان مشکلات جامعه را برطرف کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین اذعان کرد: دولت سیزدهم تحقق شعارها و اهداف الهی را اولویت کار خود قرار داده و همین فرصت بزرگی را به وجود آورده که انحرافات بزرگ در مردم‌داری اصلاح شود.

وی افزود: باید از همه فرصت‌های تشکل‌های انقلابی به‌ویژه تشکل‌های شاهد ایثارگر استفاده و روزبه‌روز آنها را تقویت و توانمند کرد و به آن‌ها مسوولیت‌های بزرگ سپرد که مطمئناً آنها از ده‌ها دستگاه عریض و طویل برای حل مشکلات مردم با حداقل هزینه و بالاترین بازدهی بهتر عمل خواهند کرد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید