علی‌وار زیستن دشوار و نیازمند سلوک و بصیرت است - افق اقتصادی

علی‌وار زیستن دشوار و نیازمند سلوک و بصیرت است - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 53401 |
تاریخ انتشار : ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ |
289 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی‌وار زیستن را کاری دشوار و نیازمند سلوک و بصیرت برشمرد و گفت: با توجه به آیات قرآن کریم و حدیث غدیر، باید ولایت‌مدار باشیم، به حضرت علی(ع) محبت بورزیم و در حد توان بکوشیم همانند ایشان بی‌اندیشیم و زندگی کنیم.

علی‌وار زیستن دشوار و نیازمند سلوک و بصیرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در جشن بزرگ غدیر دادگستری استان اظهار کرد: در کتاب الغدیر علامه عبدالحسین امینی در اثبات ولایت بلافصل حضرت علی(ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص)، مطالب ارزشمندی نگاشته و تبیین شده است.

وی با اشاره به حدیث غدیر افزود: پیامبر اسلام(ص) در محل غدیر، ولایت حضرت علی(ع) را بر مردم ابلاغ کرد و ولایت معنوی، سیاسی و اجتماعی در غدیر به امیرالمومنین حضرت علی(ع) سپرده شده است.

حجت الاسلام خسروپناه با تصریح ولایت تکوینی و تشریعی حضرت علی(ع)، تاکید کرد: ولایت عرفانی بلافصل حضرت علی(ع) مورد تاکید و توجه علمای اهل سنت نیز قرار گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به آیات قرآن کریم و حدیث غدیر، باید ولایت‌مدار باشیم، به حضرت علی(ع) محبت بورزیم و در حد توان بکوشیم همانند ایشان بی‌اندیشیم و زندگی کنیم.

وی علی‌وار زیستن را کاری دشوار و نیازمند سلوک و بصیرت برشمرد و گفت: علمای بزرگ شهید و شهدای گرانقدری چون شهید تهرانی مقدم، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده علی‌وار زیستند و در مسیر درست گام برداشتند. 

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید