۵۰ مجموعه مردمی پای کار جشن بزرگ خیابانی غدیر در بهشهر - افق اقتصادی

۵۰ مجموعه مردمی پای کار جشن بزرگ خیابانی غدیر در بهشهر - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 22990 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۱۸ |
289 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر  گفت: همزمان با عید غدیر خم فصل مشترک همدلی و همبستگی دیگری با عنوان  «هم ولایتی» در بهشهر رقم خواهد خورد و ۵۰ مجموعه مردمی پای کار جشن بزرگ خیابانی غدیر بهشهر هستند.

۵۰ مجموعه مردمی پای کار جشن بزرگ خیابانی غدیر در بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر،  میثم حیدری امشب در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مجموعه‌های مختلف مردمی از هیات مذهبی، دانش آموزان، دانشجویان، مجموعه‌های مختلف مردمی مردمی و انقلابی بار دیگر با جشن بزرگ غدیر نشان خواهند داد که  فارغ از مسائل مختلف و سیاسی پای ولایت هستند.

وی افزود: مشارکت طیف‌های مختلف مردم و ورود ۵۰ مجموعه به جشن بزرگ غدیر در بهشهر اتحاد و وحدت را به نمایش خواهد گذاشت و شادی و نشاط را به جامعه تزریق خواهد کرد و نشان‌ می‌دهند که امروز مردم‌ منتظر مسؤولان نیستند و جلوتر از مسؤولان در برنامه‌ها‌ پای کار هستند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر گفت: جشن بزرگ‌خیابانی عید غدیر ۱۶ و ۱۷ از سه راه چیت‌سازی تا  میدان کارگر با رعایت طرح ترافیکی و جلوگیری از ترافیک شهری ۵ تا ۱۰ شب برگزار می‌شود.

به گفته حیدری، برپایی مواکب با استفاده از مجموعه و توان مردمی در قالب پذیرایی، غرفه فرهنگی، کودک و نوجوان، بازی و مسابقه، پویش نذر اسباب بازی، پویش آزادی زندانیان، پویش اطعام و ۱۱ هزار پرس غذای گرم در بهشهر و ۲ هزار پرس غذای گرم در خلیل‌شهر و پویش اطعام دهی در زاغمرز از برنامه‌های مهم‌ ما در دهه غدیر و برنامه غدیر است.

وی یادآور شد: با اصناف هم وارد جلسه و شور شدیم تا از توانمندی اصناف در این عرصه همچون همیشه برخوردار شویم و اصناف در کنار مجموعه فرهنگی باشند تا در کنار پذیرایی، خدمات مختلف به جامعه هدف ارائه کند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر گفت: افزایش شور و نشاط و شادابی از اهداف ماست و در این راستا از حضور مداحان شاخص  دعوت شده و امیری خوانی، ورود انجمن خوشنویسان، باستانی کاران، روحانیون برای اجرای مسابقات کودک و نوجوانان، گروه سرود شاخص از برنامه‌های ما در این جشن است و امیدواریم با بهره‌مندی از همه توان برای نهادینه کردن غدیر استفاده شود.

وی افزود: رسانه راوی غدیر است و معتقدم همه اتفاقات با هنر رسانه به نمایش گذاشته شود.

حیدری اظهار کرد: خلائی از گذشته وجود داشت که چرا با وجود ویژگی بارز و تاکیدات دین اسلام و عیدالله اکبر بودن غدیر، نتوانستیم غدیر را به درستی بشناسانیم و مورد غفلت بود که شاید غدیر و خیز هیات مذهبی برای محرم در این ایام، یکی از دلایل مهجور ماندن غدیر بود و لذا مقرر شد تا سنگ بنای جشن بزرگ غدیر در بهشهر نهاده و همه ساله این جشن برگزار شود تا غدیر از مهجوریت خارج شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان بهشهر گفت: برنامه «عمود آخر» به مناسبت‌محرم در بهشهر نقطه عطفی بود که‌ مجموعه‌های مردمی را دور هم جمع و برنامه خاطره انگیز به یادگار بگذارد و دغدغه ما برای غدیر هم نهایت استفاده از این دهه بود تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی و بسترسازی در این بخش وارد کار شویم.

وی افزود: سفره اهل بیت همه افراد و اصناف و ذائقه سیاسی را دورهم جمع می‌کند و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته حیدری، در  جشن بزرگ غدیر بهشهر بناست به همت پایگاه بسیج، مجموعه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، هیات مذهبی، مجموعه قرارگاهی و.. وارد کار شویم.

وی بیان کرد: در قالب جشن غدیر بهشهر، رویش‌هایی اتفاق می‌افتد و ۳۵ مجموعه برای برپایی مواکب و غرفه و ۱۴ مرکز و موسسه خیریه برای اطعام غدیر وارد کار شدند تا بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم برای توزیع در بین محرومان و شرکت کنندگان تهیه شود.

*جشن غدیر و تزریق شادی به جامعه

یاسر احمدی شهردار بهشهر و دبیر شهرستانی ستاد غدیر هم در سخنانی گفت: جشن غدیر رویدادی برای افزایش نشاط و شادی و شادابی است که در اهمیت غدیر افراد حاضر در واقعه غدیر بواسطه بی تفاوتی به این موضوع منتج به خیانت در زمان امام حسن(ع) شد و در زمان امام حسین(ع) منتج به جنایت شد.

وی افزود: بی تفاوت نبودن، درسی است که از غدیر گرفتیم و به عنوان دبیر ستاد وظیفه سنگینی برعهده داریم و تلاش داریم تا در این راستا برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر وارد میدان شویم.

شهردار بهشهر افزود: «هم ولایتی» عنوان جشن بزرگ غدیر خیابانی است که با همت هیات مذهبی، جبهه فرهنگی، گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و گروه‌های مختلف مردمی برگزار می شود.

پایان‌پیام/ ۸۶۰۰۲/غ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید