«جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود - افق اقتصادی

«جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 36795 |
تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ |
292 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:«جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

«جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید مرتضی ابراهیمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی و تبیین نقش اهل بیت (ع)در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است، اظهار کرد:‌ جشن بزرگ عید سعید غدیر خم با حضور چشم‌گیر سادات، علما، بزرگان و اقشار در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی» در ۲۴ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین به همین مناسبت همایش سراسری بانوان ولایی در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه برنامه‌های این دهه از هفتم تا شانزدهم تیرماه در قالب جشن ولایت علوی؛ اکمال دین نبوی در سراسر استان برگزار می‌شود، گفت: این جشن هر شب و به صورت گردشی در صحن یکی از بقاع شاخص با اجرای برنامه‌هایی چون سخنرانی، اجرای سرود و مسابقه، برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان و دیگر برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

ابراهیمی از برگزاری جشن میلاد امام هادی (ع) خبر داد و گفت: در این جشن برنامه‌هایی چون قرائت زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیر پیش بینی شده است.

وی افزود:عنایت به آداب و اعمال توصیه شده در این عید بزرگ و ترویج آن ها،همچون انفاق و بخشش،اطعام و مهمانی دادن،صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران ،اجرای عقد اخوت ،تکریم سادات و شاد نمودن مومنین از جمله مصادیق تعظیم شعائر الهی می باشد.

از راه‌اندازی کاروان شادی نسیم ولایت در خیابان‌های اطراف بقاع خبر داد و گفت: برپایی ایستگاه‌های پذیرایی، راه‌اندازی پویش «روزهای شاد آسمانی»، «عفاف و حجاب»، «من غدیری‌ام»، «فقط عشق به علی» و «خانواده علوی»، آئین غبارروبی قبور مطهر امام‌زادگان با حضور مسئولان، اصناف، بازاریان و سایر اقشار جامعه، اجرای طرح ضیافت و اطعام زائران، برپایی محافل انس با قرآن، اجرای طرح حافظان غدیر از دیگر برنامه های این ایام است.

پایان پیام/ 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید