واقعه بزرگ غدیر را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم - افق اقتصادی

واقعه بزرگ غدیر را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 34803 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹ |
289 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه ساوه با بیان اینکه باید واقعه بزرگ غدیر را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم، گفت: برای بزرگداشت غدیر باید از همه توان و ظرفیت شهرستان استفاده کرده و مردم را به برگزاری جشن و سرور و آذین‌بندی کوچه و خیابان ترغیب کرد.

واقعه بزرگ غدیر را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در جلسه مشترک ستاد امر به معروف و شورای فرهنگ عمومی که در امامزاده سید اسحاق ساوه برگزار شد واقعه غدیر را یک موضوع مهم تاریخی دانست و اظهار کرد: ارزش و اعتبار واقعه غدیر به خوبی برای مردم تبیین نشده است و باید در این خصوص اهتمام بیشتری به خرج دهیم.

وی افزود: واقعه بزرگ غدیر شاید در بین مناسبت‌های دیگر مظلوم واقع شده است و ما باید به نوعی این اتفاق مهم را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم.

امام جمعه ساوه شرط رستگاری انسان‌ها را محبت به امیرالمؤمنین دانست و بیان کرد: فضیلت‌های امام علی (ع) بی‌پایان است و اگر هرکسی در راه اعتلای نام مولا قدم بردارد مورد رضای خدا و ائمه قرار خواهد گرفت.

رحیمی برپایی جشن‌های بزرگ غدیر در کشور طی سال‌های اخیر را اقدام مهم و بزرگی برای ترویج فرهنگ غدیر دانست و بیان کرد: برای بزرگداشت غدیر باید از همه توان و ظرفیت شهرستان استفاده کرده و مردم را به برگزاری جشن و سرور و آذین‌بندی کوچه و خیابان ترغیب کرد.

وی افزود: غدیر در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و تکمیل‌کننده دین و نعمت‌های خدای متعال است لذا این واقعه مهم که باب جدیدی در دین مبین اسلام به روی مردم گشود نیاز به ترویج و تبیین دارد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی ساوه در ادامه اتحاد ملی و انسجام داخلی را شرط مقاومت و پیروزی در برابر دشمنان دانست و اضافه کرد: امروز همه دنیا به قدرت امنیتی و بازدارندگی ایران به خوبی پی برده و تداوم اتحاد ملی و انسجام داخلی بدخواهان نظام اسلامی را به زانو درخواهد آورد.

رحیمی تصریح کرد: امروز دشمن با همه ابزار خود تمام توانش را به کار بسته تا مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کند و هر روز با حیله‌ای جدید به دنبال ضربه به بدنه نظام است اما ملت ایران همچون گذشته با بصیرت و پشتیبانی از ولایت فقیه این توطئه‌ها را به خودشان بازگرداند.

وی همچنین با قدردانی از فعالیت مجدد هیئات رزمندگان در ساوه گفت: هیئات رزمندگان سرچشمه هیئات مذهبی در شهرستان ساوه است و باید از تمام ظرفیت‌های آن برای تقویت و توسعه فعالیت‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بهره‌مند شد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی ساوه تکریم ارباب‌رجوع در ادارات را یک امر بلا وجه دانست و گفت: برای افزایش سطح رضایت مردم، کارمندان و مدیران تکریم ارباب‌رجوع را در دستور کار خود داشته باشند و نسبت به گره‌گشایی از کار مردم در چارچوب قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید