با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم - افق اقتصادی

با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 29446 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱ |
192 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پاس گلی که این روزها، ‌در برخی مجموعه‌های ورزشی استان، از روی ندانم کاری، به‌ مروجان نا آگاه بدحجابی و بی حجابی، در اماکن ورزشی داده می‌شود، نیازمند رسیدگی است.

با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم

خبرگزاری فارس اراک – علی حبیبی؛ پاس گلی که این روزها، ‌در برخی مجموعه‌های ورزشی استان، از روی ندانم کاری، به‌ مروجان نا آگاه بدحجابی و بی حجابی، در اماکن ورزشی داده می‌شود، نیازمند رسیدگی است.

با آغاز فصل تابستان فعالیت‌های ورزشی نوجوانان و جوانان و علاقه مندان به ورزش‌های همگانی، با بهره مندی از امکانات موجود، در جای جای استان مرکزی آغاز شده است.

 بی تردید نقش ورزش و داشتن فعالیت بدنی منظم، یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش افسردگی و ضرورت امروز خانواده‌ها، در جوامع شهری محسوب می‌شود. 

ورزش و فعالیت‌های بدنی منظم همچنین می‌تواند به حفظ مهارت‌های تفکر و یاد گیری کمک کند و کاهش اضطراب و دور کردن خطر ابتلا به بیماری‌ها را موجب شود.

با این حال، افزایش ضریب اطمینان خانواده‌ها به سلامت‌ ورزشگاه‌ها و سالن‌های مخصوص بانوان و رعایت حریم عفاف و حجاب، در این اماکن باید دغدغه‌ مسوولان استانی و خانواده‌ها باشد.

امروزه کلیدی‌ترین نقطه‌ای که دشمن بر آن، دست‌گذاشته حجاب است و باید با حفظ شئونات، در اماکن ورزشی، با هدف محفوظ ماندن ارزش ها، فضای  اطمینان بخش برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

ضروری است امروز هم  برای گسترش و بهینه سازی  فرهنگ‌ عفاف در مراکز و سالن‌های ورزشی در فصل تابستان، اقداماتی چون اختصاص مراکز ورزشی مناسب ، برای  بانوان به عمل آید.

فضا سازی مناسب برای برخورداری زنان از آزادی عمل، به هنگام ورزش و سرگرمی  مرهون ‌کنترل سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی، از نظر رعایت ارزش‌های دینی از سوی مسئولان امر است، بر این اساس گروه‌های بازرسی باید در تمامی شهرستان‌ها، به  مسئولیت روسای ادارات ورزش و جوانان شهرها، نظارت لازم را برای حفظ شئونات اسلامی و آرامش ورزشکاران در اماکن ورزشی وابسته به خود به عمل آورند.

 با این حال، علی رغم اجماع مردم متدین استان بر قضیه حجاب وعفاف، این روزها آحاد مردم، از برخی بی تفاوتی‌های مسئولان و برنامه ریزان اماکن ورزشی، درباره کم توجهی به شئونات اسلامی در این مراکز گله مندند.

امروزه مشاهده می‌شود که با حضور برخی هنجار شکنان، موضوع عفاف و حجاب، در  مکان‌های ورزشی شهر اراک ، مورد بی مهری قرار می‌گیرد و برای رصد این موضوع کافی است، بعد از ظهرها به مجموعه ورزشی ۵ مرداد سری بزنید.

این افراد با آزادی کامل از  مقابل اتاق نگهبانی این مجموعه، سواره و پیاده جولان ‌می‌دهند و خبری از تذکر لسانی، در خصوص امر به رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک مجموعه عمومی و عام المنفعه نیست.

در صورت تداوم بی توجهی‌ها، به این وادادگی‌ها که از چشم‌مردم ناظر مخفی نمانده است، این ناهنجاری به تدریج، به صورت چالش‌های اجتماعی گسترش خواهد یافت و پاس گلی به دشمنان بیرونی و غافلان داخلی خواهد بود.

چندی پیش یکی از مسوولان هیات دو و میدانی در اعتراض بانوان به دلایل حضور آقا در زمان تمرین  بانوان در ورزشگاه امام خمینی ( ره) اراک  در عین شگفتی گفت: ” آقایان برای کنترل درهای ورودی ” باید باشند و…

حال صحبت این است که اگر آقایان نگهبان‌ هستند، پس  هنگام تمرین بانوان داخل ‌محوطه تمرین چه می‌کنند؟

اجازه ندهیم تا سلامت و نشاط و امنیت روانی خانواده‌ها با این رویه‌های غیرحرفه‌ای و اخلاقی، دستخوش ندانم کاری‌های عده‌ای نشود.

پایان پیام/ 
 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید