ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و ۱۷۷میلیارد ریال است - افق اقتصادی

ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و 177میلیارد ریال است - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 24473 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۵ |
240 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان را بالغ بر ۴ هزار و ۱۷۷میلیارد ریال اعلام کرد.

ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و ۱۷۷میلیارد ریال است

غلامرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از پیش‌بینی تولید ۹ هزار تن بذر اصلاح شده در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: افزایش بذرهای اصلاح شده و استفاده از آنها موجب افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از نهاده‌ها در بخش کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچنین سال گذشته تولید ۹ هزار تن بذر اصلاح شده اعم از گندم و جو آبی و دیم، حبوبات و … هدفگذاری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه از میزان بذر‌های تولیدی بیش از ۶ هزار تن آن مربوط به بذر گندم و جو با ۳۱ رقم جدید است بیان کرد:  مطالعه ۱۲ طرح تحقیقاتی جدید  توسط این سازمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه  میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان بالغ بر ۴ هزار و ۱۷۷میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی نشان می‌دهد میانگین تولید ارقام رایج در هر هکتار ۴ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم در هکتار، و ارقام اصلاح شده ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است و میزان افزایش در واحد سطح یک هزار و ۹۵۰ هکتار گزارش شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم دیم استان با سطح زیر کشت ۱۴۰ هزار هکتار یک هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال می‌باشد.

پایان پیام/ 

 

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید