صادرات ۴۷ هزار و ۶۵۷ دلاری شرکت‌های تعاونی لرستان - افق اقتصادی

صادرات ۴۷ هزار و ۶۵۷ دلاری شرکت‌های تعاونی لرستان - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 21678 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹ |
290 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۴۷ هزار ۶۵۶ دلار صادرات شرکت‌های تعاونی استان در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

صادرات ۴۷ هزار و ۶۵۷ دلاری شرکت‌های تعاونی لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی جهانی امروز در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه لرستان در حوزه تعاون به عنوان پایلوت قرار گرفته است، اظهار کرد: در ارتباط با اجرای طرح‌های تعاون اشتغال محور در مرحله اول رومشکان به عنوان پایلوت منطقه محروم انتخاب شد.

وی افزود: در راستای رفع محرومیت زدائی و توسعه اشتغال این شهرستان برنامه‌هایی جهت ایجاد کسب و کارهای جمعی و ایجاد تعاونی و بهره‌مندی از سرمایه های مردم در قالب تعاون انجام شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون تعداد ۴۵ شرکت تعاونی در مراحل ثبت در سامانه جامع هوشمند تعاون هستند که و از این تعداد ۲۲ تعاونی ثبت نهایی شده‌اند. 

جهانی بیان کرد: از محل تسهیلات تفاهم نامه سه جانبه تعداد ۱۴ طرح با مبلغ ۵۷ میلیارد تومان و اشتغال ۱۴۱ نفر مصوب و در مراحل تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت دریافت تسهیلات هستند. 

وی به تشکیل تعاونی توسعه و عمران رومشکان اشاره کرد و افزود : در این تعاونی که با عضویت ۲۲۰ نفر (نیم درصد جمعیت شهرستان ) تشکیل شده است، با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اعضاء این تعاونی در اجرای برنامه‌های توسعه‌‌ای و عمرانی در توسعه این شهرستان موثر باشند. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت فروش و صادرات محصولات و تولیدات شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۴۷ هزار ۶۵۶ دلار صادرات شرکت‌های تعاونی استان در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است. 

به گفته جهانی تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی و خدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می‌دهند و می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در سطح استان کمک کنند.

وی تعداد تعاونی‌های فعال استان را ۳ هزار و ۱۶۷ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۴ تعاونی مربوط به بانوان است، اشتغال این تعداد تعاونی ۴۰ هزار نفر است.

 پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید