رعایت حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده می‌شود - افق اقتصادی

رعایت حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 72535 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰ |
344 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه موقت بانه گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث می‌شود که استحکام خانواده بیشتر شود.

رعایت حجاب و عفاف باعث استحکام خانواده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ماموستا جمال کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در بانه اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف باعث می‌شود که استحکام خانواده بیشتر شود.

امام جمعه موقت بانه افزود: رعایت حجاب نشانه درک صحیح و هدفمند زن از زندگی است و بر اساس آن ارزش‌ها شکل می‌گیرد و امور زندگی وی تنظیم می‌شود.

وی اظهار داشت: حجاب تنها برای بانوان نیست دین اسلام درباره حجاب چشم هم برای زنان و هم برای مردان تاکید زیادی دارد.

ماموستا کریمی افزود: حجاب نتیجه عفت و خویشتن‌داری است اما تا زمانی که نیت ما پاک نباشد نمی‌توانیم عفیف بمانیم پس رعایت حجاب تنها مختص بانوان نیست مردان و زنان برای رسیدن به آرامش و خوشبختی در رعایت این موضوع با هم برابرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حجاب در گفتار اشاره کرد و گفت: زنان باید هنگام سخن گفتن با مردان مواظب باشند.

خالد عزیززاده معاون فرماندار بانه هم گفت: دشمن با ابزارهای مختلف حجاب و عفاف را در جامعه ما هدف قرار داده و تلاش می‌کنند نقش و جایگاه حجاب و عفاف در جامعه ما کم‌رنگ شود.

وی اظهار داشت: افراد مشخص با برنامه‌های خاص و رسانه مختلف برای تبلیغات علیه حجاب و عفاف سواستفاده می‌کنند که باید آگاهانه با این هجمه دشمنان مقابله کنیم و جامعه را نیز از این توطئه‌ها آگاه سازیم.

عزیززاده با یادآوری اجرای قانون کشف حجاب در دوران طاغوت، گفت: تاریخ گواه این موضوع است مردم جامعه ما برای اسلام و ارزش‌های اهمیت زیادی قائل هستند و این برهه از زمان نیز که جامعه با این توطئه‌ها مواجه شده مانند گذشته پیروز و سربلند خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم در گذشته نیز نشان داده‌اند که حافظ حجاب و عفاف هستند و به طور کلی جامعه ما برای حفظ حجاب اهمیت زیادی قائل هستند و روی این موضوع حساسیت خاصی دارند.

معاون فرماندار بانه اظهار داشت: ضروری است که ادارات فرهنگی در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اقداماتی انجام دهند و این مهم نیاز به برنامه‌ریزی و کار فرهنگی دارد و نقش و جایگاه حجاب و عفاف را برای مردم یاد‌آوری کنند.

وی افزود: ماموستایان دینی هم با توجه به جایگاه اجتماعی که دارند این موضوع را بیشتر از گذشته برای مردم یادآوری کنند.

عباس امری فرمانده سپاه بانه هم با اشاره به عدم رعایت حجاب و عفاف در برخی از باشگاه‌های ورزشی و مکان‌های عمومی افزود: زمانی که تذکر لسانی تاثیر در عملکرد آنها نداشته باشد باید از ابزارهای قانونی استفاده کرد.

امری با بیان اینکه پایه و اساس تربیت جامعه از کانون خانواده شکل می‌گیرد، افزود: هدف انقلاب اسلامی و مردم ایران این است که در یک جامعه اسلامی زندگی کنند و برای رسیدن به این هدف هزاران نفر شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمن از سال‌ها قبل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: باید هوشیارانه در برابر هجمه های دشمنان مقابله کنیم وخانواده ها را آگاه کنیم.

امری اظهار داشت: آنهایی که سال گذشته شعار زن، زندگی، آزادی می‌دادند هیچکدام اهل بانه نبودند.

وی افزود: مکتب ما مکتب حاج قاسم سلیمانی است که برگرفته از مکتب امام خمینی (ره) و رهبر کبیر انقلاب بوده و مکتب امامین انقلاب نیز برگرفته از مکتب پیامبر اسلام (ص) است.

فرمانده سپاه شهرستان بانه گفت: بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر این است که خودمان الگو باشیم و دیدگاه‌های خود را به جامعه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت همه موضوعات انجام کارهای فرهنگی است افزود: شهرستان بانه در نمایشگاه حجاب و عفاف استان مقام اول را کسب کرده و اقدامات بسیار خوبی توسط جوانان متدین انجام شده  که توجه همه به این نمایشگاه معطوف شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بانه نیز گفت: ۲۶ اداره جواب خود ارزیابی را برای ستاد ارسال کردند که میانگین از خود ارزیابی از ۱۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز بود که این موضوع بررسی می شود.

نیما عباسی با تاکید بر بررسی های کارشناسی در مورد عدم حساسیت مردان در زمینه انتشار تصاویر هنجارشکن در فضای مجازی افزود: در فضای مجازی کشف حجاب و هنجارشکنی بیشتر از فضای واقعی است و حساسیت در مورد رعایت حجاب و عفاف در فضای مجازی وجود ندارد و خانواده‌ها حساسیتی نسبت به انتشار تصاویر هنجارشکن ندارند.

وی اظهار داشت: یک کارگروه ویژه با ریاست فرمانداری و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همکاری ائمه جمعه و جماعت، بانوان شاخص در ادارات و متنفذین در بازار برای ارائه راهکارهای مقابله با بی‌حجابی تشکیل می‌شود.

وی نظارت بر اماکن عمومی، اماکن ورزشی و همچنین فضای مجازی در راستای جلوگیری از برخی ناهنجاری‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۶


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید