شرکت توسعه سرمایه‌گذاری و بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان تشکیل شود - افق اقتصادی

شرکت توسعه سرمایه‌گذاری و بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان تشکیل شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 59556 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰ |
340 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

استاندار کردستان گفت: بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان با مشارکت فعالین بخش خصوصی تشکیل شود

شرکت توسعه سرمایه‌گذاری و بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در آیین تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: اینچنین مراسم‌هایی امر به معروف است، در کارکرد و برنامه‌های تشکل‌های بخش خصوصی و مردمی در استان احیای این فرهنگ‌ها که ذات آن متعلق به کردستانی‌ها و کردهاست، وجود دارد.

استاندار کردستان با تاکیید بر استفاده از فرصت‌های دراختیار برای توسعه کردستان، گفت: متاسفانه کردستان از  فرصت‌های از دست رفته آسیب‌های زیادی دیده است، شرایط مختلف جنگ و حضور گروهک‌ها و غیره موجب شده کردستان فرصت‌های توسعه را زمانی که سایر استان‌ها با دلارهای ارازان قیمت در حال جهش و پیشرفت بودند، از دست بدهد.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: اکنون هر کس با هر پرچم و در هر جایگاهی بخواهد فرصت‌های توسعه را در این استان بسوزاند، خیانت کرده است.

وی با تاکید براینکه نقاط ضعف را باید شناخت و در مسیر رفع آن تلاش کنیم، گفت: نمی‌توانیم همه ضعف‌ها و مشکلات موجود را به دشمنان منتصب کنیم، دشمن‌ترین دشمن انسانمام علی خود انسان است با نشناختن ظرفیت ها و فرصت های خود نباید به استان زیان وارد کنیم

باید تا جایکه می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم فرصت تقویت بخش دولتی و خصوصی را بسیار أولا می بینم کردستان پیشرفت نمی کند مگر با همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولتی

خیلی کارها در ‌های مختلف در طول نظام مقدس اسلامی در استان صورت گرفته است، گفت: همواره وظیفه خود دانسته‌ام که از تلاش‌های صورت گرفته تقدیر کنیم این موضوع موجب افزایش همدلی و وحدت می‌شود بسیاری از فرصت‌ها قربانی رقابت‌های سیاسی شده است و بسیاری از ارزش‌ها پای رقابت‌های سیاسی ذبح شده است.

بسیاری از ذهنیت‌هایی که مردم دارند دلیل اصلی آن رقابت‌های سیاسی است، افراد به جای اینکه به اصل بچسبند به فرعیات کاذب چسبیده‌اند.

وی افزود: هر کس در هر جایگاهی باید به وظیفه خود عمل کند اما ایراد کار این است که من مسئول فکر می‌کنم برای حفظ خود و جایگاهم هر اقدامی انجام دهم.

استاندار کردستان ادامه داد: ما برای ماموریت و کاری آمده‌ایم گاهی ماموریت را فراموش و فکر می‌کنیم که اصل خودمان هستیم اما اگر به اصل ماموریت و وظایف توجه کنیم هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهیم و همه باید در کنار هم در مسیر توسعه همه جانبه استان تلاش کنیم.

وی همدلی بخش دولتی و خصوصی را بسترساز توسعه استان دانست و گفت: باید نقش مرز باشماق در توسعه استان به صورت عملی نمود پیدا کند و از حالت شعار صرف در این زمینه خارج شود.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: زمانی می‌توانیم نقش مرز باشماق را در توسعه اقتصاد استان به صورت عملی شاهد باشیم که نقاط ضعف و مشکلات آن را بشناسیم و رفع کنیم.

وی گفت: باید از تجربه فعالین اقتصادی در تدوین سند اقتصادی کردستان استفاده کرد، رویکردها را باید تغییر داد و با همدلی و همگرایی ضمن شناسایی آسیب‌ها و نقاط ضعف، زمینه را برای برطرف کردن آنها مهیا کرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: سرمایه‌گذاری جز راه‌های مهم و معدود ما در حوزه توسعه اقتصادی است، اگر سرمایه‌گذاری به معنای واقعی اتفاق نیفتد نمی‌توانیم به توسعه امیدوار باشیم.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت دولت در حوزه سرمایه‌گذاری در استان تاکید و خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم و مذاکراتی در این زمینه با مسئولان کشوری انجام شده است.

زارعی‌کوشا افزود:در حوزه سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی اتفاقات خوبی در استان افتاده و تاثیرات آن را در آینده به صورت کاملا ملموس شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شورای روابط خارجی کردستان تشکیل شده و کمیته اجرایی پیگیر مصوبات با اقلیم تشیکل شده است.

استاندار کردستان در ادامه سخنانش گفت: کردستان سال گذشته در رشد اعتبارات بودجه، استان ۲۴ بودیم و الان ۱۴ رتبه ارتقا یافته و استان دهم کشور هستیم.

وی عنوان کرد: اگر استانی مانند مازندران در همه جای کشور نیرو نداشت الان به این میزان از پیشرفت نمی رسید معتقدم در هرجای این کشور یک کردستانی مسئولیتی دارد باید برای ارتقای او تلاش کرد.

وی افزود: قرار گذاشتیم جلسات شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی به صورت مستمر با راهکار و پیشنهاد مشخص برگزار و در قالب این گفتمان ها بستر رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه کردستان ۶دهم درصد منابع کل کشور را دارد، گفت: برخی از بانک‌های ما انگار می‌خواهند کاپ اخلاق را در همه آیتم‌ها بگیرند که در مصرف این منابع تمام قوانین و مقررات را حتی بیشتر اجرا می‌کنند.

وی در ادامه به برگشت حساب برخی از شرکت‌های بزرگ مانند طلای زرکوه به داخل استان و تاثیرات آن در افزایش منابع بانکی گریزی زد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمام واحدها و شرکت‌ها حساب‌های خود را به استان بازگردانند چون قرار نیست تنها زیان این واحدها به مردم استان برسد.

وی اضافه کرد: کارهای خوبی در سطح استان انجام شده و این روند با سرعت بسیار خوب ادامه خواهد یافت.

استاندار کردستان ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت استان را ضروری خواند و گفت: باید در قالب این بنیاد با مشارکت تمام فعالان بخش خصوصی زمینه توسعه همه جانبه استان فراهم شود.

به گفته وی، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری استان از دیگر ضرورت‌هایی است که باید با همراهی بخش دولتی و خصوصی در استان تشکیل شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید