تقویت اخوت و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین درس‌های غدیر است - افق اقتصادی

تقویت اخوت و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین درس‌های غدیر است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 55200 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۱ |
325 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کردستان گفت: تقویت اخوت و برادری و ایجاد وحدت و همدلی در جامعه از مهم‌ترین درس‌های غدیر است.

تقویت اخوت  و ایجاد وحدت در جامعه از مهمترین  درس‌های غدیر است

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادت  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: دهه ولایت و امامت که برگرفته از دو عید بزرگ اسلامی قربان و غدیر است فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد معرفتی این دو رخداد بزرگ تاریخی و جایگاه ولایت در حاکمیت نظام اسلامی وبازخوانی نقش آن در جامعه‌سازی، دولت‌سازی و ملت‌سازی و معرفی ابرمرد عالم بشریت و انسان کامل، حضرت علی (ع) به عنوان بهترین و کامل‌ترین الگوی مطلوب حاکمیت و چراغ راه هدایت در عصر جاهلیت مدرن و افول نظام‌های سکولار و ضد دینی است.

وی افزود: تقویت الفت و همدلی در جامعه، احیای عقد اخوت و برادری در بین مومنین، معرفی شخصیت امام علی (ع) و سیره علوی به عنوان الگوی مطلوب حکمرانی، تبیین نقش ولایت در استحکام ساختار نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی پیشرفت در بین سایر نظام‌های سیاسی، نقش حاکمیت  ولایی در وحدت و بیداری جوامع اسلامی و تبیین نسبت غدیر و مهدویت ونقش انتظار در تحقق اهداف غدیر و امام زمان (عج)  به عنوان اقامه کننده عدل علوی، از مهم‌ترین پیام‌ها و کارکردهای  دهه ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام سادات خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع ولایت، برپایی مراسمات مردمی جشن و سرور، تبلیغات محیطی، احیای کمک‌های مومنانه و طبخ غذا وتوزیع آن در بین محرومین با تاسی به سیره حضرت علی ( ع)، تکریم سادات و ذریه پیامبر عظیم‌الشان اسلام، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه زندانیان سید، برپایی ایستگاه های صلوتی، برگزاری برنامه‌های شاد و فاخر فرهنگی، مسابقات خطبه‌خوانی غدیر و…. را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ایام دهه ولایت در استان فرهنگی کردستان برشمرد.

سادات افزود: استان کردستان مهد دلبستگی به خاندان وحی و رسالت است وعشق به اهل بیت (علیهم السلام) و جلوه‌های باشکوه آن مثال‌زدنی و کم نظیر است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید