عدم توجیه‌پذیری برخی نانوایی‌ها زمینه‌ساز تخلف است - افق اقتصادی

عدم توجیه‌پذیری برخی نانوایی‌ها زمینه‌ساز تخلف است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 34922 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۱ |
304 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: در بیشتر موارد فعالیت نانوایی‌های قابل توجیه نیست و در چنین شرایطی مسیر نامناسب اقتصادی تعریف شده و بستر برای تخلف فراهم می‌شود.

عدم توجیه‌پذیری برخی نانوایی‌ها زمینه‌ساز تخلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده ظهر امروز در کارگروه اصلاح نظام یارانه آرد، نان و گندم استان کردستان که با حضور مشاور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد دارای یک حالت پویا است و مانند هر فعالیت دیگر افت و خیز خاص خود را دارد.

وی به اهمیت موضوع توجیه اقتصادی در برخی مشاغل و تولید برخی کالاهای اساسی اشاره کرد و افزود: نانوا مهمترین کالا که از اساسی‌ترین مایحتاج مردم است را تولید می‌کند و قطعا سیاست‌گذار هم در کشور این موضوع را مورد توجه قرار داده و به همین دلیل به یکباره آزادسازی یارانه گندم را انجام نداد.

قادرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به بلوغ اقتصاد در کشور و گذشت بیش از ۴۴ سال از انقلاب، باید این نظام یارانه اصلاح می‌شد که در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با تدبیر مناسب به اصلاح اقتصاد بپردازند و در این میان حرکت با محوریت مردم بهترین خروجی و بازخورد را برای متولیان امر خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه ماهیانه بیش از ۱۸ هزار تن آرد در کردستان مصرف می‌شود، گفت: اگر برای هر کیلو ۱۵ هزار تومان یارانه لحاظ شود ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان یارانه آردی است که سالانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

به گفته وی، بر این اساس اگر سهمیه هر نانوایی را ۸ کیسه حساب کنیم یارانه پرداختی به هر واحد ۳۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است که این مبلغ توجیه اقتصادی ندارد.

قادرزاده افزود: اگر هزینه حداقل یک نفر را براساس قانون کار و بیمه لحاظ کنیم و هزینه‌های اجاره محل، آب و برق و استهلاک تجهیزات را محاسبه کنیم در بیشتر موارد فعالیت نانوایی‌های ما قابل توجیه نخواهد بود.

وی گفت: در چنین شرایطی مسیر نامناسب اقتصادی تعریف و از آن تبعیت می‌شود و بستر برای تخلف فراهم می‌شود که نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

قادرزاده اذعان کرد: بر به روز کردن پوزهای در اختیار نانوایی‌های استان تاکید شده اما در این خصوص تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در سطح کلان برای باید براساس وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان‌ها نسخه‌ها پیچیده شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان همچنین گفت: نان هایی که به صورت سنتی پخت و به نوعی مورد اقبال گردشگران است باید به نوعی حمایت‌های یارانه‌ای دریافت کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید