بازارچه صنایع دستی در سنندج احداث می‌شود - افق اقتصادی

بازارچه صنایع دستی در سنندج احداث می‌شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 30190 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹ |
193 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان سنندج گفت: ۱۲هکتار زمین برای احداث مجموعه بازارچه صنایع ‌دستی با هدف تجمیع فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی حوزه صنایع‌دستی سنندج تعیین شده است.

بازارچه صنایع دستی در سنندج احداث می‌شود

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر صادقی صبح امروز در نشست با هنرمندان صنعتگر شهرستان سنندج اظهار کرد: صنایع‌ دستی هر منطقه معرف بخشی از فرهنگ بومی و هویت آن منطقه است که باید از آن حفظ و حراست شود.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان سنندج با بیان اینکه هنرمندان صنایع ‌دستی امروز، وارثان هنر گذشتگان ما هستند، افزود: خوشبختانه هنرمندان استان و به‌ویژه شهرستان سنندج توانسته‌اند نقشی محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی جوهره تحقق شعار سال رشد تولید است، عنوان کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار تأثیرگذار و امیدآفرین، به تحقق شعار امسال کمک کنند.

صادقی از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حمایت بیشتر از هنرمندان و فعالان در این حوزه خبر داد و گفت: تعیین ۱۲هکتار زمین برای احداث مجموعه بازارچه صنایع ‌دستی با هدف تجمیع فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی حوزه صنایع‌دستی و توسعه گردشگری از جمله برنامه‌های مهم استان و شهرستان سنندج است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان سنندج افزود: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در خانه کرد سنندج، ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در عمارت مشیر، برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد نمایشگاه دائمی برای خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست در پارک شهدا، حمایت از تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنایع‌دستی به‌منظور هم‌افزایی در رفع تنگناها و مشکلات هنرمندان و صنعتگران، تقویت و توسعه بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی و هم‌چنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره از اقدامات ویژه و خاص در سطح استان و شهرستان است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی یادآور شد: امید است با وجود ظرفیت غنی از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی شهرستان و با همکاری و تعامل میان هنرمندان و صنعتگران بتوان در معرفی تولیدات صنایع‌دستی و رفع مشکلات هنرمندان و کارآفرینان این حوزه گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید