آزمون بزرگ دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه در آستانه بزرگترین عید شیعیان - افق اقتصادی

آزمون بزرگ دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه در آستانه بزرگترین عید شیعیان - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 14142 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵ |
335 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه عید غدیر و در جهت برگزاری جشن بزرگ شیعیان جهان برنامه‌های مختلفی در دستور کار دارند.

آزمون بزرگ دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه در آستانه بزرگترین عید شیعیان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ۱۸ ذی الحجه در تقویم قمری از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است، روزی که امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) برگزیده شد. به همین مناسبت شیعیان جهان این روز را گرامی داشته و جشن برگزار می‌کنند.

عید غدیر خم را شاید بتوان گفت آزمون بزرگ دستگاه‌های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، دستگاه‌های فرهنگی که بنا به دلایلی به حاشیه برده شدند و عملکرد آنها همواره مورد انتقاد مسئولان و رسانه ها بوده است.

علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی نظیر نمایش خیابانی،  جشن‌های شادی و معرفی کتاب با موضوع غدیر ویژه کودکان و نوجوانان، دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های مختلفی را در آستانه عید غدیر پیش‌بینی کرده‌اند.

نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری برنامه‌های متنوع در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: دعوت از سخنرانان و واعظ برجسته ملی در دستور کار اوقاف و امور خیریه استان است.

وی از برگزاری نمایشگاهی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرهنگی در بقاع متبرکه امامزاده مختار(ع) بویراحمد برگزار می‌شود.

الهی جانشین ستاد عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد گفت: موکب‌هایی که در ایام اربعین به مردم و زوار خدمات ارائه می‌دهند در عید غدیر پای کار خواهند آمد و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: جشنواره نشان ارادت به اهل بیت(ع) و تاسیس مجمع خیرین استان از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در دهه ولایت و امامت است.

در ادامه حجت‌الاسلام خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به برخی برنامه‌های مصوب طی این ایام پرداخت و گفت: برگزاری جشنواره شعر امامت و ولادت، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی با هدف بیان فضائل امام علی(ع)، اطعام علوی،  آذین‌بندی شهرها، قرائت خطبه غدیر قبل از نماز جمعه، احیاء عهد اخوت، نورافشانی شب عید غدیر در تمامی شهرها، راه‌اندازی کاروان شادی در سطح محلات و برگزاری مسابقات ورزشی جام ولایت و جشن عمومی باشکوه عید غدیر در پارک ولایت از برنامه‌های مصوب شده است که دستگاه‌ها با همکاری تبلیغات اسلامی اجرا خواهند کرد.

همچنین قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم استانی‌ها سال گذشته دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نذر قربانی کرده و تحویل نیازمندان کردند.

این مسئول عنوان کرد: ۴۲۲ مورد جهیزیه به ارزش ۱۲ میلیارد تومان میان نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود.

ابوذر صناعی معاون ستاد اجرایی حضرت امام(ره)  از توزیع ۸ تا ۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع در مناطق محروم استان خبر داد و افزود: پویش احسان غدیر در دورترین مناطق استان برگزار می‌شود.

دبیقی معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۸۳ پایگاه اوقات فراغت با ۱۵ هزار دانش‌آموز فعال هستند که برنامه‌های غدیر در این پایگاه‌ها برگزار می‌شود.

بهرامی سرپرست شهرداری یاسوج هم گفت: تبلیغات محیطی شهرداری و برگزاری جشنواره اقوام در راستای دهه امامت و ولایت برگزار و تمام ظرفیت بخش خصوصی و شهرداری‌ها در خدمت غدیر به کار گرفته شود.

در پایان فضیلت به نمایندگی از سازمان‌های مردم نهاد بر نقش این سازمان‌ها در آستانه جشن بزرگ شیعیان خبر داد و گفت: اعزام کاوان بی‌سرپرست سادات به مشهد مقدس، پیاده‌روی ویژه ساکنین حاشیه شهرها از یادمان شهدای گمنام تا امامزاده قاسم(ع) و اطعام ۳ هزار نفر، دبیرخانه دائمی فاطمیون و برگزاری اردوی جهادی در حاشیه شهر و پویش به عشق علی از دیگر برنامه‌های عید غدیر است.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی استان برنامه های متنوع و متفاوتی برای عید غدیر پیش بینی کرده‌اند، گفت: برنامه هایی که دستگاه ها قرار است برگزار کنند خوب و تاثیرگذار است اما نباید از برگزاری جشن های کوچک خانگی هم غافل شویم و تلاش شود غدیر در محافل کوچک خانگی هم جشن گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشن عید غدیر در تمام دستگاه های استان یک ضرورت است، گفت: نیازمند برگزاری یک کار فاخر توسط دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان هستیم که نمود اجتماعی بیشتری داشته باشد و بیانگر اجتماع مردم شیعه کهگیلویه و بویراحمد در این روز باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری جشن نیمه شعبان در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: مردم استقبال خوبی از جشن نیمه شعبان داشتند لذا نظیر برنامه ای که در میلاد منجی عالم بشریت(عج) برگزار شد در عید بزرگ شیعیان نیز برگزار شود.

دستگاه‌های فرهنگی چند روز مانده به عید غدیر رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید به نحوی برنامه برگزار کنند که مورد اقبال مردم قرار گیرند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید