رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: امروز ۱۴ زندانی به کمک خیرین از زندان‌های استان آزاد شدند - افق اقتصادی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: امروز ۱۴ زندانی به کمک خیرین از زندان‌های استان آزاد شدند - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 33688 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ |
282 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی قطعی ۱۴ زندانی دارای محکومیت های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در استان در روز جاری خبر داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: امروز ۱۴ زندانی به کمک خیرین از زندان‌های استان آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز همزمان با دهه امامت و ولایت، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با حضور در آیین تجلیل از خیران و نیکوکاران استان اظهار کرد: ۱۴ زندانی دارای محکومیت های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی از زندان آزاد شدند.

وی گفت: این ۱۴ مددجو بدهی معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشتند که به نیت ۱۴ معصوم و در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم، قبولی اعسار و کمک های خیرین و نیکوکاران و حمایت های مالی ستاد دیه استان، در مراسم امروز از زندان های خراسان شمالی  آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش های کلیه عوامل مؤثر در این اقدام خداپسندانه افزود: بر اثر تلاش های صورت گرفته و مذاکرات اصلاحی معمول شکات و محکوم لهم مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان از مطالبات خود را بخشیدند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده تصریح کرد: همچنین مبلغی معادل ۶۲۰ میلیون تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و کمک های مالی خیران و نیکوکاران و به علاوه  با صدور حکم قضایی در خصوص اعسار و تقسیط بخشی از محکوم به معادل ۶۸۰ میلیون تومان و همچنین با لحاظ  ۳۰ میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان، موجبات رهایی  این زندانیان از حبس فراهم شد.

وی بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده موضوع جرائم غیرعمد طی یوم جاری، تعداد ۱۳ نفر مرد و یک  نفر زن بودند.

مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب مترتب بر آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ۸۰ نفر زندانی دیگر استان، موضوع محکومیت های مالی و جرائم غیر عمد، با ۶۰ میلیارد تومان بدهی، همچنان منتظر دریافت کمک های مردمی از دست های پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند؛ ابراز امیدواری کرد:زمینه های آزادی این زندانیان  نیز بزودی فراهم شود.

پایان پیام/آ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید