نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان تصویب شد - افق اقتصادی

نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان تصویب شد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 33170 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ |
316 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی از تصویب نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان و شناسایی محلات هدف بازآفرینی شهری و اسکان غیررسمی شیروان و اسفراین در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای شیروان، جاجرم و اسفراین خبر داد.

نقشه تفکیکی ۳۱ هکتار از اراضی تپه خانلق شیروان تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز  قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: نقشه تفکیکی پیشنهادی مشاور مربوط در خصوص اراضی واقع در محله کاج شیروان (موسوم به تپه خانلق) به مساحت ۳۱ هکتار مطرح و با توجه به سطح و سرانه مسکونی و خدمات پشتیبان سکونت پیش‌بینی شده و شبکه معابر مورد نیاز، به تصویب نهایی رسید.

وی گفت: موضوع شناسایی محلات هدف بازآفرینی در شهر شیروان بر اساس نقشه پیشنهادی و مطالعات مشاور مادشهر به تصویب رسید و همچنین ضوابط و سیاست‌های مشوق بازآفرینی شهری، موضوع مصوبه ۱۴۰۱/۶/۲۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، برای محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر شیروان به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: با توجه به اینکه شناسایی و تعیین محلات هدف بازآفرینی و اسکان غیررسمی در شهر اسفراین به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده بود، موضوع ضوابط تشویقی و سیاست‌های مشوق بازآفرینی شهری در محلات هدف و اسکان غیررسمی شناسایی شده در شهر اسفراین بررسی و مصوب شد.

وی ادامه داد: بر این اساس در محلات یاد شده و بر اساس موقعیت و مساحت ملک، مشوق‌هایی از قبیل افزایش تراکم، افزایش سهم تجاری و کاهش ضریب پارکینگ به املاک مورد نظر تعلق می‌گیرد.

مشتری خاطرنشان کرد: هم‌استانی‌های گرامی می‌توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.

پایان پیام/س


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید