جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است - افق اقتصادی

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 59224 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۴:۳۳ |
289 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن برای سال ۱۴۰۲ بی‌ثبات‌سازی را در داخل و انزوا را در خارج پیش‌بینی کرده است.

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از زیرکوه، اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه، بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمدصادق اوحدی، در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس شهر زهان با حضور جمعی از مفاخر و علمای کشور، خراسان جنوبی و این شهرستان آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش، همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه ( بزرگداشت آیت الله اوحدی) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، مزار مطهر شهدای گمنام شهر زهان غبارروبی و عطر افشانی شد.

همچنین صبح امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، ضمن ادای احترام، مرقد مطهر آیت الله اوحدی نیز غبارروبی و عطر افشانی شد‌.

این گزارش حاکیست، همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی علما و طلاب شهرستان زیرکوه با حضور مدیرکل حوزه های علمیه خراسان، استاندار خراسان جنوبی، امامان جمعه استان، فرماندار، مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور طلاب و علمای خراسان جنوبی، میدان آیت الله اوحدی در شهر زهان افتتاح شد.

همچنین از سند هویتی  و از تندیس آیت‌الله حاج شیخ صادق اوحدی (ره) در دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه رونمایی شد.

سردار مهدی سیاری، جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم اظهارداشت: دشمن بر موضوع دین مردم تمرکز کرده و نابودی دین را سرلوحه کارش قرار داده است.

وی گفت: دشمن در فتنه ۱۴۰۱ در بحث تمرکز روی دین به مسئله حجاب رسیدند.

وی افزود: یکی از این فتنه‌گران در جلسه ضد‌انقلاب خارج گفته«حجاب موضوعی است که جمهوری اسلامی نمی‌تواند به راحتی از آن عبور کند و نه پیاده و اجرا کند» لذا مرکز ثقل اعتراضات را حجاب قرار دادند.

وی با بیان این که آیت‌الله اوحدی سال‌ها قبل نسبت به دین‌مداری جوانان این مرز و بوم تلاش فراوانی کردند گفت: دشمن برای سال ۱۴۰۲ بی‌ثبات‌سازی را در داخل و انزوا را در خارج پیش‌بینی کرده است.

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم، پیام سردار سلامی را برای اجلاسیه خطاب به حضار قرائت کرد.

قدرانی از پیام های ارسالی سران قوا به اجلاسیه

حجت الاسلام و المسلمین حسن صباغیان، امام جمعه زیرکوه نیز در این اجلاسیه اظهارداشت: امروز وظیفه  ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین تر است.

وی گفت: حضرت آیت الله اوحدی از علمای شاخص کشور بودند اما تا به حال غفلت کرده بودیم تا از این انسان های بزرگ یاد کنیم.

وی با قدردانی از رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برای ارسال پیام به این جلاسیه قدردانی کرد.

امام جمعه حاجی آباد زیرکوه ادامه داد: امروز وظیفه  ما در قبال دین از همه تاریخ سنگین تر است چرا که امروز جنگ پیچیده فرهنگی برای ما اتفاق افتاده است و ما باید خودمان را برای این جنگ آماده کنیم .

به گفته صباغیان در این میدان جنگ ،مرکز فرماندهی محراب و مسجد است.

وی تصریح کرد:  بزرگترین هدف ما از این اجلاسیه این است که ما وظیفه داریم در شهرستان زیرکوه برای مسائل فرهنگی برنامه ریزی  کنیم.

امام جمعه حاجی آباد زیرکوه گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند همه چیز ذیل فرهنگ است و این وظیفه همه مسوولان را در قبال امور فرهنگی سنگین تر می کند.

شخصیت ممتاز آیت الله اوحدی

حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه های علمیه خراسان هم گفت: شخصیت ممتاز و بزرگوار آیت الله اوحدی، بیانگر عظمت و شرفش۴ پیامی بود که ایراد شد و مورد توجه ریاست  جمهوری اسلامی، فرمانده سپاه پاسداران، رئیس  مجلس شورای اسلامی و نماینده معظم ولی فقیه بوده و آنان به ابعاد شخصیتی ایشان اشاره کردند.

وی با بیان این که این اجلاسیه بر محوریت یک عالم بزرگوار شکل گرفته است افزود: روحانیت در طول تاریخ خود با الهام از سیره پیامبر و ائمه اطهار سه اقدام راهبردی را مدنظر داشته و بر آنها کارهای خود را ساماندهی کرده است.

به گفته وی اولین‌محور هدایتگری فرهنگی و دینی در سخت ترین شرایط با کمترین امکانات بوده است .

مدیر حوزه های علمیه خراسان تصریح کرد: هیچ حرکت مبارزاتی در طول تاریخ نبوده مگر اینکه علم‌ مبارزه آن در دست یک روحانی و عالم دینی بوده است.

پیام رئیس مجلس و فرمانده کل سپاه 

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پیامی به اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه گفت: علما و مربیان الهی در قرون متمادی، ستون‌های بنای تمدن ایران اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: اهتمام ایشان به حفظ، غنابخشی و انتقال میراث فکری و معنوی نسل‌های بعد نقش مهمی در ثبات و اعتلای هویتی در این فرهنگ غنی داشته است.

وی اظهار کرد: حضرت آیت الله محمد صادق اوحدی، احیاگر حوزه علمیه زهان یکی از این عالمان مجاهد است که با وجود امکان حضور در حوزه‌های مشهد و قم ولی سیرهای مألوف با توجه به نیاز مردم به ارتباط با علای ربانی، به موطن خویش بازگشتند و عمر با برکتشان را در مسیر هدایت و تربیت طلاب و تبلیغ دین صرف کردند.

رئیس مجلس با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم بزرگداشت ابراز امیدواری کرد که یاد و راه این روحانی وارسته و دلداده اهل بیت (ع) گرامی و پر رهرو باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیامی به این اجلاسیه که جانشین سازمان اطلاعات سپاه آن را خواند، نوشت: عالمان بزرگ در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام همواره حاملان رسالت الهی و مبلغان حقیقی معارف دین و ستارگان درخشانی هستند که در ظلمات، عزم مسیر هدایت را به پویندگان صراط مستقیم یاد می‌دهند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی افزود: تاریخ شیعه سرشار است از روح عالمان مجاهدی که اصوات و کلمات وحی را بر قلب مومنان جاری کردند و بیرق جهاد برافراشتند، با طواغیت جنگیده‌اند و روشنگرانه به تبیین حقایق پرداختند از جمله این عالم فاضل حضرت آیت الله شیخ محمد صادق اوحدی رضوان الله که عالمی اهل فضل، اخلاق حسنه، طبیبی نافذ و صاحب نفوذ، شاعر و ادیبی دردمند، فقید و مجتهدی متواضع و خادم است.

وی اظهار کرد: او برای ترویج دین مبین اسلام و گسترش فضیلت و اخلاق و تبیین احکام الهی رنج‌های زیادی کشید و برای اسلام عزیز، ایران بزرگ به ویژه شهرستان زیرکوه اسوه‌ای بزرگ، نورانی و افتخاری بزرگ بود.

فرمانده کل سپاه افزود: تجلیل از این عالم برجسته عرفان، اخلاق، فضیلت و فقاهت قطعا تجلیل از اسلام است و امروز به مراتب نسبت به هشت سال گذشته بشدت نیازمند این اجلاسیه‌ها و برنامه‌ها هستیم.

وی بیان کرد: از خداوند متعال برای همه پرچمداران علم و معرفت و علمای عزیز به ویژه رهبر عظیم الشان، قائد جانباز و حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای آرزوی توفیق و سعادت روزافزون و برای این فقید سعید غفران، رحمت و رضوان الهی را مسئلت دارم.

زندگی نامه آیت‌الله اوحدی

آیت‌الله محمد صادق اوحدی تاریخ ۱۷ ربیع‌الاول سال ۱۳۲۱ در خانواده‌ای مذهبی و عالم پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵‌سالگی در مدرسه جعفریه زهان نزد والد خویش و سایر علماء محل تحصیل کرد.

سال ١٣٣۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد طی ٨ سال توقف و مجاورت در آن مقام مقدس در مدرسه مرحوم ابدالخان نزد استادان عظام عمده تحصیلات ادبیات و عربی را نزد استادانی همچون مرحوم فاضل بسطامی و حاجی محقق قوچانی فرا گرفت.

سطح شرح لمعه را نزد مرحوم آقا مدرس رضوی و سطح قوانین را به مدت دو سال در محضر حجت‌الاسلام شهرستانی و سطوح مکاسب و کفایه را نزد حجت‌الاسلام والمسلمین آقا شیخ حسن و در رسائل از محضر استادانی چون علامه انصاری و حجت‌الاسلام شهرستانی کسب فیض کرد.

بازگشت به زهان سال ۱۳۴۴

پس از اتمام این سطوح در اواخر شهر رمضان المبارک ١٣۴۴ از مجاورت قبه منوره رضوی و استفاده از محضر استادان بزرگوار، رهسپار زادگاه خود قریه زهان شد.

در همان سال با همت و تلاش و پیگیری‌های مجدانه وی حوزه علمیه جعفریه زهان که چندین سال قبل بر اثر سیل تخریب و تعطیل شده بود مجدد راه اندازی شد.

مرحوم آیت‌الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت‌الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و در سال ١٣۴٢ ساختمان مدرسه نیز به همت وی، تجدید بنا و سال ١٣۴٧ فعالیت مدرسه به‌صورت رسمی شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا وی از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت دارد. 

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

جانشین اطلاعات سپاه پاسداران: برنامه دشمن بی ثباتی داخل، انزوا در خارج است

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید