آغاز اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه بزرگداشت آیت الله اوحدی - افق اقتصادی

آغاز اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه بزرگداشت آیت الله اوحدی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 50904 |
تاریخ انتشار : ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۰ |
207 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

دومین اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه با هدف بزرگداشت آیت الله اوحدی در شهر زهان این شهرستان آغاز شد.

آغاز اجلاسیه طلاب و علمای زیرکوه بزرگداشت آیت الله اوحدی

به گزارش خبرگزاری فارس از زیرکوه، اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه، بزرگداشت آیت الله حاج شیخ محمدصادق اوحدی، در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس شهر زهان با حضور جمعی از مفاخر و علمای کشور، خراسان جنوبی و این شهرستان آغاز به کار کرد.

بنابراین گزارش، همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه ( بزرگداشت آیت الله اوحدی) با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، مزار مطهر شهدای گمنام شهر زهان غبارروبی و عطر افشانی شد.

همچنین صبح امروز با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، ضمن ادای احترام، مرقد مطهر آیت الله اوحدی نیز غبارروبی و عطر افشانی شد‌.

این گزارش حاکیست، همزمان با آغاز مراسم دومین اجلاسیه استانی علما و طلاب شهرستان زیرکوه با حضور مدیرکل حوزه های علمیه خراسان، استاندار خراسان جنوبی، امامان جمعه استان، فرماندار، مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور طلاب و علمای خراسان جنوبی، میدان آیت الله اوحدی در شهر زهان افتتاح شد.

زندگی نامه آیت‌الله اوحدی

آیت‌الله محمد صادق اوحدی تاریخ ۱۷ ربیع‌الاول سال ۱۳۲۱ در خانواده‌ای مذهبی و عالم پرور دیده به جهان گشود. از سن ۱۰ تا ۱۵‌سالگی در مدرسه جعفریه زهان نزد والد خویش و سایر علماء محل تحصیل کرد.

سال ١٣٣۶ برای تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد طی ٨ سال توقف و مجاورت در آن مقام مقدس در مدرسه مرحوم ابدالخان نزد استادان عظام عمده تحصیلات ادبیات و عربی را نزد استادانی همچون مرحوم فاضل بسطامی و حاجی محقق قوچانی فرا گرفت.

سطح شرح لمعه را نزد مرحوم آقا مدرس رضوی و سطح قوانین را به مدت دو سال در محضر حجت‌الاسلام شهرستانی و سطوح مکاسب و کفایه را نزد حجت‌الاسلام والمسلمین آقا شیخ حسن و در رسائل از محضر استادانی چون علامه انصاری و حجت‌الاسلام شهرستانی کسب فیض کرد.

بازگشت به زهان سال ۱۳۴۴

پس از اتمام این سطوح در اواخر شهر رمضان المبارک ١٣۴۴ از مجاورت قبه منوره رضوی و استفاده از محضر استادان بزرگوار، رهسپار زادگاه خود قریه زهان شد.

در همان سال با همت و تلاش و پیگیری‌های مجدانه وی حوزه علمیه جعفریه زهان که چندین سال قبل بر اثر سیل تخریب و تعطیل شده بود مجدد راه اندازی شد.

مرحوم آیت‌الله اوحدی در این سال با کسب اجازه از محضر آیت‌الله بروجردی حوزه علمیه زهان را دایر کرد و در سال ١٣۴٢ ساختمان مدرسه نیز به همت وی، تجدید بنا و سال ١٣۴٧ فعالیت مدرسه به‌صورت رسمی شروع شد.

فعالیت علمی و تلاش این عالم بزرگوار در علوم مختلف علمی و مذهبی سبب شد تا وی از چهار مرجع عصر خویش اجازه اجتهاد دریافت دارد. علاوه بر فعالیت‌های علمی و دینی، ذوق و طبع شعر این عالم فرزانه نیز در‌خور تحسین و اشعار وی در مدح ائمه اطهار نمونه‌هایی عالی از عشق و ارادت

این خبر تکمیل می شود

 

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید