ضرورت بازخوانی خطبه غدیر در همه روزهای سال - افق اقتصادی

ضرورت بازخوانی خطبه غدیر در همه روزهای سال - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 32657 |
تاریخ انتشار : ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۴ |
196 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

امام جمعه حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه گفت: همان طور که در طول سال زیارت عاشورا را می خوانیم و منحصر به ماه محرم نیست باید در همه روزهای سال نیز خطبه غدیر را بازخوانی کنیم تا به اهمیت آن بیش از پیش واقف شویم.

ضرورت بازخوانی خطبه غدیر در همه روزهای سال

حجت الاسلام و المسلمین حسن صباغیان، امام جمعه حاجی آباد شهرستان مرزی زیرکوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: واقعه غدیر برای همگان فصل الخطاب است چرا که ما هر چه داریم و نداریم از این واقعه در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری ست.

وی غدیر را مصداق و کلید ارزش های الهی برای جامعه بشری دانست گفت: همان طور که می دانیم توحید حقیقی در ادیان مختلف الهی از ولایت و معرفت در این زمینه می گذرد.

به گفته وی عبودیت حقیقی با غدیر معنی می شود و درکتب آسمانی نیز بعد از توحید و یگانگی کردگار عالم به نبوت و امامت پرداخته شده که نشان از اهمیت این موضوع مهم دارد.

امام جمعه حاجی آباد زیرکوه با بیان این که امامت و ولایت بعد از توحید در قله دین قرار گرفته است افزود: اهمیت غدیر بس عظیم و مهم است چرا که واکاوی در تاریخ بشریت و اسلام حکایت از این دارد که اسلام و بشریت به واسطه انحراف از غدیر دچار انحراف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صباغیان تصریح کرد: برای این که بشریت و اسلام به راه صلاح و درست بازگردد راهش این است که به غدیر و احیای فرهنگ غدیر بازگردد.

وی با اشاره به مهم خواندن پیام غدیر و واقعه آن خاطرنشان کرد: همان طور که در طول سال زیارت عاشورا را می خوانیم و منحصر به ماه محرم نیست باید در همه روزهای سال نیز خطبه غدیر را بازخوانی کنیم تا به اهمیت آن بیش از پیش واقف شویم و اگر این گونه باشیم به سر منزل مقصود خواهیم رسید.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید