برگزاری دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان جنوبی - افق اقتصادی

برگزاری دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان جنوبی - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 16601 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ |
348 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: دعای پرفیض عرفه، عصر امروز در سراسر استان و در ۲۱۴ مسجد محوری برگزار خواهد شد.

برگزاری دعای عرفه در ۲۱۴ مسجدمحوری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام حجت سالاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: امروز دعای پرفضیلت عرفه، در ساعات مختلف از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در ۲۱۴ مسجد محوری در سراسر استان و در روستا‌هایی که از جمعیت نسبی برخوردارند، برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که در بیرجند این مراسم در ۲۰ مکان شاخص برگزار می‌شود، افزود: امامزادگان شهدای باقریه، هیئت ابوالفضلی، مسجدالحسین جوادیه، مسجد امام حسین (ع)، هیئت محبان الزهرا(س) و حسینیه جماران از جمله مکان‌های برگزاری دعای عرفه در مرکز خراسان جنوبی است.

بنابراین گزارش، دعای عرفه عنوان دعایی است منسوب به امام حسین (ع)، پیشوای شیعیان و مضمونش اعتراف به جایگاه خدا و اقرار به جایگاه انسان در هستی، و نیز حمد و سپاس برای نعمت های فراوان خداوند بر انسان، یادآوری مشکلات و تب و تاب هایی که شخص در عمر خویش از بدو آفرینش تا کنون پشت سر نهاده، و کوشش برای جلب رحمت الاهی، و طلب آرامش و عافیت از وی، همچون مهم‌ترین خواستهٔ انسان است.

گفته شده است که حسین بن علی(ع) این دعا را در روز عرفه و در صحرای عرفات و در کنار همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده است. این دعای تا حدودی طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.

در ایران دعای عرفه با حضور هزاران نفر در مناطق مختلفی از مساجد، دانشگاه‌ها، امام زادگان و همچنین مناطق عملیاتی جنگ ایران و عراق و همچنین سفارت خانه‌های ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵



✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید