آزادسازی حدود ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان جنوبی - افق اقتصادی

آزادسازی حدود ۷ هزار و 200 مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان جنوبی - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 16517 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ |
348 بازدید
۰
7
ارسال به دوستان
پ

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت:۷ هزار و ۱۹۶ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان در سه ماهه نخست امسال آزادسازی شد.

آزادسازی حدود  ۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند،فاطمه شهابی فرد، مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ابتدای سال جاری تاکنون به منظور پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی ۱۳ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی و پاکسازی شد.

 همچنین در بازه زمانی سه ماهه ابتدای سال جاری ۷ هزار و ۱۹۶ مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شد.

وی با تاکید بر این که رودخانه‌ها عوارض و پدیده‌های طبیعی هستند و هیچ فردی حق تخریب و تجاوز و از بین بردن آن‌ها را ندارد از مردم خواست: بدون دریافت استعلامات از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند هر گونه خرید ملک و اراضی در جوار رودخانه‌ها باید با اخذ استعلام از شرکت آب منطقه‌ای انجام شود و نباید نسبت به ساخت و ساز، تغییر اراضی به کشاورزی، احداث جاده یا راه دسترسی در بستر رودخانه‌ها اقدام کنند.

شهابی فرد افزود: با جلوگیری و امتناع از ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، مسیر عبور ایمن برای سیل مهیا بوده و جلوی خسارت‌های احتمالی سیلاب به شهر و روستا‌ها نیز گرفته می‌شود.

به گفته وی لایروبی رودخانه‌ها نیز یکی از مهم ترین مسائلی است که به هنگام بارندگی شدید می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به مناطق مزبور جلوگیری کند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در پایان گفت: همه ساله لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز رودخانه‌ها در اولویت کاری این شرکت قرار دارد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید