دیدار نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد - افق اقتصادی

دیدار نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با وزیر فرهنگ و ارشاد - افق اقتصادی
جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-27
کد خبر: 13916 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ |
336 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوست در مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و مسائل فرهنگی حوزه انتخابیه را مورد پیگیری قرار داد.

دیدار نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس  با وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوست در مجلس شورای اسلامی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و مسائل فرهنگی حوزه انتخابیه را مورد پیگیری قرار داد.

وی در این دیدار اظهار کرد: شهرستان بیرجند به عنوان مرکز خراسان جنوبی و با وجود داشتن پیشینه غنی فرهنگی همچون علما، مفاخر، مشاهیر و هنرمندانی در عرصه ملی و بین المللی، از لحاظ زیرساخت های فرهنگی و هنری بسیار ضعیف است.

وی افزود: در این خصوص ساخت تنها پروژه ملی تالار بزرگ شهر، به عنوان پروژه ملی وزارت فرهنگ و ارشاد که در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شده و تاکنون ۱۷ درصد پیشرفت داشته است، ضروری است.

وی همچنین بر تجهیز سالن آمفی تئاتر علامه فرزان با پیشرفت ۶۰ درصدی و خانه فرهنگ با پیشرفت ۸۷ درصدی تاکید کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی قرن هشتم و نهم هجری و نویسنده خاوران نامه است، اظهار کرد: خاوران نامه ابن حسام به عنوان یکی از بهترین نمونه های حماسه دینی و نشانگر تثبیت مذهب شیعیان است که تحت تاثیر شاهنامه فردوسی، به بیان داستان های مذهبی، آثار تاریخی اسلام و رشادت های حضرت علی (ع) پرداخته است.

خسروی بیان کرد:با توجه به تاثیر پذیری ابن حسام از فردوسی، برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی «از طوس تا خوسف» برنامه ریزی شده که برای برگزاری این رویداد نیازمند اعتبار هستیم.

وی در خصوص حوزه فرهنگی شهرستان درمیان هم گفت: شهرستان درمیان به عنوان یک شهرستان مرزی و با وجود اقوام و مذاهب مختلف، هیچگونه مجتمع فرهنگی و هنری ندارد که با توجه به هجمه های دشمن برای اینگونه مناطق کشور، ایجاد زیرساخت های فرهنگی و هنری، به خصوص مجتمع فرهنگی و هنری ضروری است که در این زمینه هم نیازمند حمایت هستیم.

خسروی با اشاره به مرزی بودن شهرستان درمیان و وجود مذاهب تشیع و تسنن در این شهرستان، افزود: با هدف انسجام بخشی و وحدت مردم، برگزاری هفته فرهنگی در این شهرستان و همچنین رویداد قرآنی و شعر وحدت به صورت استانی ضروری به نظر می رسد که برای برگزاری این دو رویداد، نیازمند تامین هزینه هستیم. 

دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه، نسبت به ساخت تالار بزرگ شهر، تجهیز سالن علامه فرزان و خانه فرهنگ شهر بیرجند، دستور پیگیری و انجام داد.

وی در خصوص ساخت مجتمع فرهنگی و هنری درمیان و کمک به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان، قول مساعد داد.

وی همچنین ضمن موافقت با ارتقاء نمایندگی فرهنگ و ارشاد خوسف به اداره فرهنگ و ارشاد، برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری این شهر و کمک به برگزاری رویداد ملی فرهنگی و ادبی «از طوس تا خوسف» قول همکاری داد.

پایان پیام/۶۹۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید