استاندار کرمانشاه: مدیران «خسته» تغییر می‌کنند - افق اقتصادی

استاندار کرمانشاه: مدیران «خسته» تغییر می‌کنند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 19921 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ |
248 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

استاندار کرمانشاه گفت: مدیران باید بدانند که آب و هوا عوض شده است، لذا هرکسی لباس کار و نوکری پوشید ادامه می‌دهد، با مدیران خسته نیز قدری باهم تلاش می‌کنیم اگر نتوانستند جابجا می‌شوند و بنای تخریب ساختار مدیریتی را نداریم.

استاندار کرمانشاه: مدیران «خسته» تغییر می‌کنند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، اعیاد قربان و غدیرخم و همچنین تقدیر از زحمات اصحاب رسانه، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی مردم استان کرمانشاه همراه مردم عزیز کشورمان ۴۴ سال فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند.

وی با بیان اینکه اکثریت مردم مشکلات این ایام را در اذهان دارند، افزود: در استان کرمانشاه مجموعه تحولاتی را پشت سر گذاشته‌ایم، تلخ و شیرین، خوب و بد که به جزیی از زندگی و خاطره مردم تبدیل شده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: گفت‌وگو درخصوص کرمانشاه باید در بازه‌های مختلف صورت گیرد، اما اگر واقع‌بینانه بخواهیم صحبت کنیم، کرمانشاه سرشار از سرمایه‌گذاری و فرصت است که باید از آنان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه را باید به دست کرمانشاهیان ساخت، ادامه داد: همواره نزدیک‌ترین‌ها دلسوزها بوده‌اند و از نگاه، قوم‌گرایی و زیرسوال بردن دیگران نیست.

صحرایی با بیان اینکه باید حرکت کرد و خدا مسلمینی که تلاش می‌کنند را وعده داده است، گفت: باید عاملانه کار کرد، مشورت گرفت، برنامه‌ریزی کرد و سپس به‌صورت جهادی برای آن حرکت کرد تا به نتیجه برسد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمامی همکاران را از اجرای برنامه‌های سلیقه‌ای نهی کرده‌ایم، تأکید کرد: کار عالمانه و با برنامه همواره نتیجه بخش بوده است.

صحرایی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان و مصوبات معظم‌له، گفت: تمامی مصوبات ایشان، رییس جمهور، بودجه ۱۴۰۱، بودجه ۱۴۰۲ و سوالات ده‌گانه شورای مدیران استان را مرجع تصمیم‌گیری برای استان ملاک قرار داده‌ایم و بارها به آن رجوع کرده و نتایج خوبی بدست آمده است.

وی با اشاره به برنامه پنج‌گانه خود، افزود: بازدید از صنایع، کشاورزی، گردشگری و… را مورد توجه قرار داده‌ایم تا با بررسی مشکلات آنان بتوانیم روبه جلو حرکت کنیم.

*مسیر کربلا در استان کرمانشاه «مسیر سبز» می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به ایام اربعین حسینی، سبز شدن مسیر تردد را یکی از اولویت‌های مهم دانست و بیان کرد: در بحث شیلات، منابع طبیعی، دامداری و باغداری اقدامات خوبی درحال انجام است اما نکته قابل تأمل در بررسی‌های صورت گرفته، موضوع گردشگری است.

صحرایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع گردشگری بسیار تأکید دارند چراکه باعث رشد اقتصادی خواهد شد، گفت: سال‌ها این موضوع به فراموشی سپرده شده، اما اکنون باید اقدام کرد، برای این مسئله مهم نباید منتظر بودجه و… بود بلکه باید تلاش کرد تا موضوع مهم گردشگری به سرانجام برسد.

*۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به کرمانشاه تخصیص یافت

وی با اشاره به تحقق ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص تسهیلات سفر رییس جمهور، از تلاش‌های صورت گرفته برای آن سخن گفت و افزود: باید ظرفیت سفر اول را تکمیل کنیم تا بتوانیم در سفر دوم رییس جمهور، بسته‌های جدیدی را تهیه کنیم.

مقام ارشد دولت سیزدهم در استان کرمانشاه در ادامه به تخصص زمین برای مسکن ملی اشاره و گفت: اکنون بیش از ۱۰۰درصد تخصیص یافته درحالی که تا پیش از این زیر ۱۰ درصد بود.

صحرایی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت مسکن و شهرسازی و همچنین بنیاد مستضعفان جهت ساخت مسکن نهضت ملی، خاطرنشان کرد: ۸ هکتار زمین برای شهرستان صحنه آماده و بزودی مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما پیش از آنکه به کار نیاز داشته باشیم باید فرهنگ کار داشته باشیم، گفت: سال‌ها درخت کاج را بعنوان درخت کم ثمر دیده‌ایم، اما یکی از جوانان نخبه کرمانشاهی از دانه‌های درخت کاج پودری را برای درمان بیماری‌های استخوان تهیه کرده و این ثروت که در کرمانشاه وجود دارد.

 *تمرکز، همگرایی و عزم عمومی از عوامل حرکت کرمانشاه به سمت توسعه

استاندار کرمانشاه تمرکز، همگرایی و عزم عمومی را از عوامل حرکت به سمت توسعه دانست و گفت: رقیب هیچ کسی نیستیم بلکه همراه کسانی هستیم که با نیت توسعه کرمانشاه، بصورت جهادی و عالمانه پای کار هستند.

صحرایی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، مجموعه توافقاتی را طی هفته گذشته با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) شاهد بودیم و ان‌شاءالله در زمان مقرر به ثمر برسد.

استاندار کرمانشاه: مدیران «خسته» تغییر می‌کنند

وی با بیان اینکه تمرکز بر محرومیت‌زدایی یکی دیگر از برنامه‌های دولت است، خاطرنشان کرد: مسئله آبخیزداری یکی از کارهای مهمی است که در این قرارداد ذکر شده و ۳۶۰ هزار هکتار تحت طرح‌های آبخیزداری قرار خواهد گرفت، احیا و ساخت قنات، ساخت سیستم انتقال آب، خطوط لوله‌کشی آب، ساخت استخر مصارف کشاورزی، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری کرمانشاه، ساخت مدارس روستایی، ساخت خانه بهداشت و درمان و فوریت‌ها، ساخت مسکن محرومین تحت پوشش نهادهای حمایتی و دیگر دهک‌ها، ساخت ۶ هزار واحد در بافت فرسوده، ساخت ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی، مرمت و بازسازی راه روستایی، ساخت جاده قصرشیرین_خسروی، طرح‌های دامپروری و کشاورزی، حوزه عشایری و… ازجمله برنامه‌های ذکر شده در این قرارداد است.

استاندار کرمانشاه افزود: قرار نیست در این پروژه‌ها فقط تماشاچی باشیم بلکه ما نیز وظایفی داریم که باید با همراهی تمامی همکاران و مدیران نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

صحرایی ادامه داد: دولت و مجلس توافقاتی را برای محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند که محل اعتبارات این قرارداد از محل بودجه شناور تأمین می‌شود که البته این بودجه شناور باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان ها متغیر است.

وی در ادامه به موضوع انتصاب مدیران در استان اشاره کرد و گفت: نه بنابر تغییر همه مدیران داریم و نه بنابر حضور متداوم آنان هستیم، مدیرانی که خسته شده‌اند و توان کار ندارند باید بهبود یابد، البته برخی از مسایل باعث کندی آن می‌شود نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل کشور این‌چنین است، لذا تا ایجاد تغییرات باید با همراهی و کمک تلاش کنیم که آن مدیر در مسیر حرکت قرار گیرد و علت سفرهای شهرستانی نیز همین است.

والی کرمانشاه خاطرنشان کرد: مدیران باید بدانند که آب و هوا عوض شده است، لذا هرکسی لباس کار و نوکری پوشید ادامه می‌دهد، با مدیران خسته نیز قدری باهم تلاش می‌کنیم اگر نتوانستند جابجا می‌شوند و بنای تخریب ساختار مدیریتی را نداریم.

صحرایی با تاکید بر اینکه در هدفگذاری تردید نداریم، گفت: محله آقاجان عضوی از کرمانشاه است که رفع مشکلات آن اولویت خواهد بود چراکه ساکنان و دیگر شهروندان درحال آسیب‌اند، محلات حاشی‌نشین موضوع جدیدی در کرمانشاه نیست و سیاست‌های مختلفی از گذشته تاکنون وجود داشته اما پیرو بررسی‌های صورت گرفته، آقاجان به نقطه قرمز رسید و درحال سرایت به دیگر مناطق بود، در مرحله اول یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از معتادان متجاهر طی یک فرآیند جمع‌آوری شدند و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت آنان به جامعه در کمپ ماده ۱۶ صورت خواهد گرفت و پرداختن به مسائل حاشیه‌نشین در تمامی شهرستان‌ها مورد توجه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اظهارات یکی از نمایندگان مجلس که طی روزهای گذشته بیان شده بود، گفت: نکات شخصی حساب و کتاب دارد و دین است که به‌مناسبت اعیاد حلال می‌کنم، اما درخصوص دیگر مسایل و  مباحث مدیریتی استان، وقت مردم را با این چیز‌ها نخواهیم گرفت و نتیجه عملکرد مشخص خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه هرکسی در چهارچوب قانون آورده‌ای برای مردم کرمانشاه داشته باشد کنار او خواهیم بود و این مسایل حاشیه‌ای مانع کار نخواهد شد، بیان کرد: ای کاش مجمع نمایندگان همراه ما برای توسعه استان حرکت کنیم نه اینکه وقتی برای پیگیری مشکلات استان به وزارتخانه‌ای مراجعه می‌کنم، پیش از من به آنجا بروند و کار را خراب کنند.

صحرایی با اشاره به تعاملات خوب با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: طی چند روز آینده معرفی فرماندار شهرستان جوانرود را خواهیم داشت که با همکاری و همفکری نماینده اورامانات مشخص شده است.

وی اشاره ای نیز به میراث فرهنگی استان داشت و با بیان اینکه برای مدیریت آن تفکر و مشورت شده است، از تعیین و تکلیف آن طی چند روز آینده خبر داد و گفت: در بحث گردشگری باید آرمانی فکر کرد اما واقعی عمل کرد، از لحاظ گردشگری در مقایسه با دیگر استان‌ها عقب هستیم چراکه نسبت به دیگر استان‌ها کمتر به آن توجه شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع شهرداری پرداخت و با بیان اینکه از مجموعه مدیریت شهری انتظار بیشتری وجود دارد تا پروژه‌ها زودتر به ثمر برسد، افزود: برخی از تأمین اعتبارات در گذشته اتفاق نیافتاده است اما با تلاش و همراهی‌ها از مولدسازی دارایی‌های موجود شکل گرفت و در این مسیر همراهی جدی با شهرداری خواهم داشت.

صحرایی با بیان اینکه چند صد میلیارد تومان شهرداری از ادارات طلب دارد که تأکید دارم بدهکاران دولتی آن‌را پرداخت کنند، تصریح کرد: اما به شرط آنکه آن مبالغ در پروژه‌های عمرانی استفاده شود البته این موضوع از روی بی اعتمادی نیست بلکه تاکید برروی سرعت‌بخشی به پروژه‌هاست.

*پیگیری‌های لازم درخصوص پروژه‌های راکد 

وی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کرمانشاه نیازمند انسجام است که شورای شهر باید نسبت به آن پیش قدم باشد، ادامه داد: پیگیری‌های لازم درخصوص پروژه‌های راکد که بدلیل عدم تخصیص یا عدم برنامه‌ریزی روی زمین مانده درحال انجام است و مصوبات نیز گام به گام پیگیری می‌شود که تیمی از فرمانداران و مدیران سابق بعنوان مشاور در کنار ما حضور دارند.

والی کرمانشاه با بیان اینکه فهرستی از برنامه‌های ضروری تدوین شده است، از رایزنی با سرمایه‌گذاران مختلف برای احداث امکانات تفریحی و گردشگری کرمانشاه همچون تله‌کابین و شهربازی خبر داد و گفت: لذا از تمامی سرمایه‌گذاران برای تحقق این مباحث دعوت و اعلام می‌کنم که همراهی ما را خواهند داشت.

صحرایی با بیان اینکه گفتار درمانی بدرد نمی‌خورد بلکه باید با کار امور را پیش برد و باعث دلگرمی مردم شد، تصریح کرد: تیمی که اکنون به ما کمک می‌کند از توان خوبی برخوردار است البته آن‌را باید تقویت کرد، چراکه قطاری که حرکت می‌کند را درحال تعمیر آن هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه برای بازگشایی مرز شوشمی بصورت شبانه‌روزی تلاش و در زمان خوبی به مردم عیدی داده شد، افزود: در کارگروه تخصصی‌ها بخش خصوصی نیز حضور دارد و برای آنان و تخصیص پروژه، سه نکته شامل سرعت، قیمت و کیفیت را مشخص کرده‌ایم.

پایان پیام/پ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید