سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از «هوشنگ بازوند»، استاندار اسبق کرمانشاه به کجا رسید؟ - افق اقتصادی

سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از «هوشنگ بازوند»، استاندار اسبق کرمانشاه به کجا رسید؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 19284 |
تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ |
288 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین اخبار تفحص از استاندار اسبق کرمانشاه، گفت: طرح تحقیق و تفحص نزدیک به یک سال است که کاملا آماده است، اما برخی از نمایندگان استان صورت جلسه نهایی را امضا نمی‌کنند تا به صحن علنی مجلس برود. موضوع در اینجا گیر کرده است.

سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از «هوشنگ بازوند»، استاندار اسبق کرمانشاه به کجا رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر وکلیایی در مجلس امروز در جمع خبرنگاران تامین و نظارت را رسالت اصلی یک نماینده دانست و اظهار کرد: هیچ خدمتی بالاتر از کسب  رضایت مردم نیست.

وی به افتخارات استان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: کرمانشاه یک‌هزار و ۲۰۰ بار بمباران شد و ۲۱ هزار جانباز  و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و همواره  پرچم نظام را بالا نگه داشته است.

نماینده مردم سنقرو کلیایی در مجلس شورای اسلامی تکمیل زیرساخت‌ها را به‌عنوان اولویت اصلی خود در دور دهم مجلس دانست و گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای شهرستان گازدار هستند.

وی با بیان اینکه فرسودگی شبکه برق شهرستان سنقر با تبدیل سیم به کابل در حال از بین رفتن است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۱ درصد شهرستان پوشش ارتباطات دارد و تا پایان شهریورماه به ۱۰۰درصد پوشش خواهد رسید.

حسینی‌کیا به وجود بیش از ۷ هزار هکتار زمین آبی در شهرستان اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۴۰ کیلومتری راه خاکی در شهرستان وجود دارد که ۱۰۰ کیلومتری جزء اولویت‌ها و ضرورت‌هاست که باید آسفالت شود.

وی تولید ۱۷ هزار تن گوشت، ۱۰۰ هزار تن گندم و ۱۰ هزار تن نخود را از افتخارات این شهرستان دانست و گفت: پروژه راه سنقر به بیستون در سال ۹۷ با پیگیری فراوان جزء پیوست قانون در مجلس کردیم که تا کنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه صرف آن شده که جزء مصوبات سفر رییس جمهور هم قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که امسال تا میانراهان زیر بارترافیکی قرار گیرد.

وی در خصوص راه سنقر به سمت همدان نیز، افزود: الان یک پیمان ۵۰ میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته که با مشخص شدن پیمانکار به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و عملا با حذف دو گردنه اسدآباد و بیدسرخ،  مسیر جدید و ایمنی را به خصوص برای بحث عتبات عالیات فراهم می‌کند و بخشی از بار ترافیکی کشور از طریق این مسیر به بزرگراه کربلا وصل خواهد شد.

سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از «هوشنگ بازوند»، استاندار اسبق کرمانشاه به کجا رسید؟

وی به زیرساخت‌های حوزه بهداشت شهرستان اشاره و بیان کرد: امروز بیش از ۲۵ پزشک متخصص علاوه بر پزشکان عمومی در شهرستان در حال ارائه خدمات هستند امادر حوزه بهداشت و درمان بیش از این نیازمند پزشک، کادر درمان و تجهیزات داریم.

این نماینده مجلس به پیشرفت‌های در حوزه آموزشی و اضافه شدن سه رشته به دانشکده پرستاری اشاره و بیان کرد: در حوزه ورزش نیز به نسبت سرانه کشور وضعیت خوبی نداریم و راضی کننده نیست و جای کار دارد.

وی در ادامه، گفت: با انجام بخشی از زیرساخت‌ها در دور اول، در دور دوم نمایندگی مجلس به سمت ایجاد اشتغال رفتیم.

حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: احداث پتروشیمی سنقر یک گام بزرگ بود که در این مسیر برداشته شد، اولین طرح متیل‌آمین کشور که یک‌چهارم نیاز کشور را تأمین می‌کند و در حال حاضر با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تفاهمنامه طرح تکمیلی آن بین شستا و زیرمجموعه هدلینگ خلیج فارس نیز منعقد شده، البته فاز اول آن خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و با احداث واحدهای کوچک زیر مجموعه این پتروشیمی، اشتغالزایی قابل توجهی ایجاد خواهد داشت.

احداث واحد تولیدی دیسک و صفحه، احداث واحد تولیدی رینگ با ۱۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و تولید یک‌میلیون رینگ در سال، احداث واحد تولیدی خوراک دام(در آستانه مدار تولید) از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت شهرستان سنقرو کلیایی است که حسینی‌کیا از آن‌ها یاد کرد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی سنقر ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارد، گفت: این انگیزه سبب شد که شهرک صنعتی سنقر دیگر جایی برای احداث واحد جدیدصنعتی و تولیدی نداشته باشد، لذا با ستفاده از قانون تملک زمین برابر خود شهرک به شهرک الحاق شده و الحمدالله مشکلی هم در بحث زیرساخت نداریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص وضعیت بازار خودرو، گفت: خودرو از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل شده که این ناترازی تولید خودبه خود سبب دلالی شده و همین باعث شده از قطعه‌ساز تا دولت به فکر سود بیشتری باشند، لذا باید موضوع اساسی و کلیدی حل شود؛ باید نقدینگی در جامعه به سمت تولید و اشتغال رود تا دلال‌بازی‌ها رخت بربندد.

وی در پاسخ به دیگر سئوال که بالاخره سرنوشت تحقیق و تفحص‌ از هوشنگ بازوند استاندار اسبق کرمانشاه(از مهرماه سال ۱۳۹۶ تا دی‌ماه سال ۱۴۰۰)به کجا رسید؟، افزود: طرح تحقیق و تفحص نزدیک به یک سال است که کاملا آماده است، اما برخی از نمایندگان استان صورت جلسه نهایی را امضا نمی‌کنند تا به صحن علنی مجلس برود. موضوع در اینجا گیر کرده و این تحقیق و تفحص هنوز در کمیسیون اعلام نشده است.

حسینی‌کیا اضافه کرد: ۲۰ هزار سند در این راستا بررسی شده که در مجموع ۱۱۵ صفحه تخلفات (ادارای و مالی) از این اسناد استخراج شده و اگر همکاران همراهی کنند و اجازه دهند وارد صحن علنی شود و نمایندگان ملت قضاوت خواهند کرد و آن زمان روشن خواهد شد که چه کار بزرگی انجام شده است.

پایان پیام/پ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید