امام جمعه کرمانشاه: حج عظمت حضور مسلمین حول محور وحدت است - افق اقتصادی

امام جمعه کرمانشاه: حج عظمت حضور مسلمین حول محور وحدت است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 18040 |
تاریخ انتشار : ۰۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ |
323 بازدید
۰
8
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به شکوه حج گفت: نمایش عظمت اجتماع مسلمین در حج نشان از کلیت اسلام بوده و ثابت می‌کند که اسلام از چه قدرت و عظمتی برخوردار است.

امام جمعه کرمانشاه: حج عظمت حضور مسلمین حول محور وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور گسترده مردم در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، افزود: بعد از نماز اسرارآمیزترین حکم حج است و هیچ حکمی از احکام مثل حج رمز و راز ندارد.

وی با بیان اینکه حج یکی از ارکان اسلام و مسلمین است و فقیر و غنی و شهر و کشور نمی‌شناسد، گفت: حج به طور کلی اِعراض از دنیا است. همین تکه پارچه‌ای که حجاج در مناسک حق استفاده می‌کنند نباید دوخته شده باشد و باید فارغ از مظاهر دنیایی باشد.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: همه چیز در اسلام به صورت جامع و کامل دیده شده و هیچ حکمی در اسلام نداریم که ندیده شده باشد.

وی اضافه کرد: همه پیامبران خانه خداوند را طواف کرده اند و این قدرت اسلام است که تبلور خود را در حج نشان می‌دهد و روح حج تقوا است و فطرت یعنی توحید؛ زمانی که حضرت ابراهیم مامور می‌شود با فرزندش معامله کند توحید خالص است.

آیت الله علما گفت: تمام احکام اسلام مانند رمضان، نماز و حج برای تقواست که انسان سالمی داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از کارهایی که مناسک حج انجام می‌دهد مسئله هدایت اهل آدم است که کعبه را محور قرار گرفته است. محوری که تمامی مسلمانان دنیا در آنجا جمع می شوند و محور بی نظیری است که مسلمین دارند.

به گزارش فارس، نماز عید قربان امروز (پنجشنبه هشتم تیرماه) در ۳۵ شهر استان کرمانشاه به امامت ائمه جمعه، روحانیون و ائمه جماعت اهل تشیع و تسنن در مساجد و تکایا با حضور گسترده مردم مسلمان و مرزدار این استان برگزار شد.

انتهای پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید