تأکید بر نقش مشارکت زنان در احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی - افق اقتصادی

تأکید بر نقش مشارکت زنان در احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 14981 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷ |
366 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای حفاظت، توسعه و احیا منابع طبیعی باید پتانسیل بالقوه زنان که امروزه در بسیاری از امور پیشرو هستند را جدی بگیریم و خرد ملی را پشتوانه اقدامات خود قرار دهیم.

تأکید بر نقش مشارکت زنان در احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امروز در همایش گردهمایی مدیران ادارات منابع طبیعی و روسای مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی منطقه ۲ کشور که به میزبانی استان کرمانشاه و با حضور مدیران ادارات منابع طبیعی و مرکز تحقیقات کشاورزی ۱۱ استان کشور برگزار شد، اظهار کرد: هم‌افزایی اجرا و تحقیقات دو عامل مهم در بهبود و کارایی مثبت و نتایج موفقیت‌آمیز طرح‌ها به خصوص طرح مردمی کاشت یک‌میلیارد درخت تاثیرگذار است.

 وی ادامه داد: بهبود کارایی و افزایش کیفیت نتیجه این هم‌افزایی است و با برنامه‌ریزی و تحلیل موضوع، تشکیل تیم اجرا و تحقیقات در کنار هم، اجرا و پیگیری، ارزیابی و بهبود تمرکز بین منابع انسانی و سرمایه‌ای می‌توان این کار را به درستی به سرانجام رساند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: اگر می‌خواهیم به هدف مطلوب یعنی حفاظت، توسعه و احیا منابع طبیعی برسیم باید به تعبیری پوست‌اندازی کنیم و از ظرفیت‌هایی همانند پتانسیل بالقوه زنان که امروزه در بسیاری از امور پیشرو هستند را جدی بگیریم و خرد ملی را پشتوانه اقدامات خود قرار دهیم.

وی گفت: اگر یک مرد آموزش ببیند همان فرد آموزش دیده است، اما اگر یک زن آموزش ببیند یک خانواده آموزش و بنیان خانواده مستحکم می‌شود و می‌توانیم شعار زن زندگی سازندگی را عملی کنیم.

نوبخت افزود: در موضوع تولید نهال تا به امروز ۷۰ تفاهم‌نامه منعقد کردیم که همراهی و همگامی همه جانبه بسیاری از دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را در اجرای طرح خواهیم داشت.

رئیس موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور نیز در ادامه،اضافه کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی استان‌ها استفاده از ظرفیت خیرین و حامیان و بهره‌گیری از ظرفیت مسؤولیت‌های اجتماعی صاحبان مشاغل، کار‌آفرینان و تولیدکنندگان باشد.

انشااله کولانی مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز در این گردهمایی، اظهار کرد: استان کرمانشاه در جلب مشارکت مردم از جایگاه مطلوبی برخوردار است چرا که در بسیاری از حوزه ها مردم خود پیشرو هستند و آن‌ها از ما پیشی می‌گیرند.

وی ادامه داد: در حریق‌ها با حضور رهبران محلی شاهد حضور حداکثری داوطلبان در عملیات اطفاء هستیم  و در اجرای طرح‌ها در بسیاری از موارد از صفر تا صد امور را تقبل می‌کنند که از اهداف سازمانی ما است.

حجت الاسلام احساندوست، نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی  وآبخیزداری استان کرمانشاه نیز در این مراسم، تصریح کرد: شما خدمتگزاران سازمان منابع طبیعی در سراسر کشور حافظان انفال الهی هستید که صاحب واقعی آن امام عصر(عج) است

وی گفت: لذا مسؤولیتی در حد سربازان گمنام دارید که باید قدردان این جایگاه ارزشمند باشید.

حسینی نماینده انجمن بلوط سرپل‌ذهاب در روستای بزمیر آباد نیز، گفت: همگی ما به سرسبزی کشور و حفظ طبیعت آن اعتقاد داریم و به همین منظور تمامی مردم بزمیر آباد و بالاخص زنان در امر تولید نهال فعال هستند نهال‌هایی که اکثرا بومی و در عرصه‌های طبیعی منطقه هم کاشت می‌شوند.

گفتنی است، در این گردهمایی ادارات منابع طبیعی استان‌ها نیز گزارش‌های خود را در خصوص اجرای طرح و سهم تولید و کاشت نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال ۱۴۰۱ و برنامه های سال ۱۴۰۲  ارائه دادند.

پایان پیام/پ


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید