شاعران «مقاومت» در کرمان چه می‌کنند - افق اقتصادی

شاعران «مقاومت» در کرمان چه می‌کنند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 28447 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ |
223 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

جشنواره جهانی شعر مقاومت در حالی صبح امروز ۱۲ تیرماه در کرمان گشایش یافت که شاعران از کشورها و استان‌های مختلف طی ۳ روز گردهم می‌آیند و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

شاعران «مقاومت» در کرمان چه می‌کنند

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: صبح امروز وقتی به گلزار شهدا رسیدم، تعدادی از شعرا به همراه شهردار و اعضای شورای شهر کرمان را دیدم که با شاخه‌های رُز سرخ از باب‌الرضا(ع) وارد گلزار شدند.

گل‌های رز بر روی مزار شهیدان نشست و شاعران و دست‌اندرکاران با مدد از شهدا و سیدالشهدای مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی، چراغ نخستین جشنوراه جهانی شعر مقاومت کرمان را روشن کردند.

۲ هزار اثر به جشنواره شعر مقاومت کرمان رسید

شهردار کرمان در آیین گشایش جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان به خبرنگاران گفت: این جشنواره برای اولین دوره طی سه روز در شهر کرمان برگزار می‌شود.

سعید شعرباف‌تبریزی با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در تیرماه ۱۴۰۱ منتشر شده و از طریق انجمن‌های ادبی داخل و خارج کشور به دست مخاطبان و شعرا رسید، اظهار داشت: در کمتر از ۸ ماه ۲ هزار اثر به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به‌دست ما رسید.

وی یادآور شد: تعدادی شعر نیز به دیگر زبان‌ها به جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ارسال شد اما به علت آنکه آثار باید به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی باشد، این اشعار در جشنواره شرکت داده نشدند.

شهردار کرمان از شرکت ۶۰۰ شاعر از داخل و خارج کشور در جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان خبر داد و افزود: آثار شاعران مقاومت در همه استان‌های کشور توزیع شده و شاعران عربی و شعر عربی با اقبال خوبی مواجه شده است.

امیرالشعرای عرب در جشنواره شعر مقاومت کرمان

شعرباف‌تبریزی بیان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان در تالار فرهنگ و هنر با تجلیل از برگزیدگان و داوران برگزار می‌شود که شاعران برگزیده از ۵ کشور هم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با ابراز امیدواری به گسترش زبان‌ها برای شرکت در جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان گفت: شاعران شناخته‌شده ایرانی و شاعرانی از ۱۱ کشور آثارشان را به جشنواره کرمان ارسال کردند و شاعرانی در این جشنواره داریم که سابقه امیرالشعرای عرب را دارند.

کتاب شعر جشنواره مقاومت کرمان رونمایی می‌شود

در همین حال دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان به خبرنگار فارس گفت: آثار ۱۴۷ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه پیدا کرده و ۲۰ شاعر به مرحله پایانی جشنواره راه یافتند که در مراسم اختتامیه از آنها تجلیل می‌شود.

مجتبی احمدی بیان داشت: اختتامیه جشنواره در ۱۴ تیرماه‌ جاری همزمان با روز قلم و در آستانه عید سعید غدیر با حضور مهمانان خارجی از جمله شعرای عرب در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود.

وی از جمع‌آوری آثار رسیده به جشنوار در قالب کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتاب در آیین اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود.

شعرخوانی شاعران عرب برای کرمانی‌ها

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ابراز داشت: دو نشست تخصصی و شب شعر مردمی با حضور شاعران ازجمله برنامه‌هاست و شب شعر مردمی در مسجد امام حسین(ع) در خیابان مهدیه و مسجد امام حسین(ع) در خیابان والفجر برگزار می‌شود و شاعران به زبان‌های فارسی و عربی شعرخوانی می‌کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید