املاکی‌ها بیشتر از ۲۰ درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را ندارند - افق اقتصادی

املاکی‌ها بیشتر از 20 درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را ندارند - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 13762 |
تاریخ انتشار : ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ |
338 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: املاکی‌ها بیشتر از ۲۰ درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را ندارند و اگر کد رهگیری نداشته باشند و یا املاک نامعتبر باشند با آنها برخورد می‌کنیم.

املاکی‌ها بیشتر از ۲۰ درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ارسلان میری ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی متولی صدور رای و رسیدگی به تخلفات اقتصادی در بخش‌های مختلف است.

وی بیان کرد: قاچاق سازمان‌یافته و حرفه‌ای، کالاهای ممنوعه و کالاهای مستلزم حبس و انفصال از خدمات در تعزیزات حکومتی مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان کرمان ادامه داد: با پدیده شوم زیرمیزی مواجه هستیم به علت اینکه یا کارشناسی ما در تعیین قیمت‌ها اشکال دارد و به‌شکل دستوری و غیرکارشناسانه قیمت‌هایی را اعلام می‌کنیم و یا اینکه بعضی‌ها دنبال سودجویی هستند که مبالغی را در پزشکی و پیراپزشکی دریافت می‌کنند.

میری ابراز داشت: پرونده قاچاق ارز در استان کرمان محدود است، اما سوخت مهمترین کالای قاچاق در استان به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه گرانی و گرانفروشی با هم تفات دارند، عنوان کرد: تحریم‌ها، مشکلات پولی و بانکی، عدم مدیریت صحیح در بعضی از بخش‌ها و جنگ اقتصادی زمینه‌ساز گرانی‌هاست.

میری ادامه داد: بنزین را بمب محرک می‌دانیم و حجم وسیعی از پرونده‌های قاچاق سوخت به‌علت سهل‌انگاری و قصور بعضی از متولیان امر است.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در تعزیزات حکومتی ۲۱ هزار و ۶۵۷ پرونده در بخش کالا و خدمات با ۵۷۸ میلیارد ریال و ۱۹ هزار و ۵۳۰ پرونده در ۱۴۰۱ با ۶۶۰ هزار میلیارد ریال داشته‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان اضافه کرد: ضریب جریمه‌ها در تخلفات اقتصادی برای گرانفروشی دو برابر بوده است و ۵ هزار و ۷۹۲ پرونده قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰ و ۷ هزار و ۲۱۳ پرونده در سال ۱۴۰۱ وارد تعزیرات شده است و حدود ۱۱۸ درصد افزایش وصولی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن بوده است.

میری ابراز داشت: سه ماهه امسال ۹ هزار و ۲۳۵ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان کرمان وارد شده است و کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل آن شاهد هستیم.

وی بیان کرد: پرونده قاچاق طلا و جواهرات در استان کرمان طی دو سال اخیر نداشته‌ایم و تعدادی پرونده با موضوع عرضه خارج شبکه مرغ داشته‌ایم که قصد داشتند مرغ زنده را خارج کنند که مجوز نداشتند و این حکم پرونده‌های مذکور منجر به کشتار مرغ‌ها و توزیع آن در استان شد.

میری همچنین از طرح موضوع ایرادات مربوط به تعرفه‌های جدید مخابراتی برای تلفن ثابت در ستاد تنظیم بازار استان کرمان خبر داد و بیان داشت: پاسخی که به ما دادند این بود که این یک مصوبه کشوری است و تا امروز پرونده‌ای برای مخابرات واصل نشده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: املاکی‌ها بیشتر از ۲۰ درصد حق انعقاد قرارداد اجاره بها را ندارند و اگر کد رهگیری نداشته باشند و یا املاک نامعتبر باشند با آنها برخورد می‌کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید