تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در حال انجام است - افق اقتصادی

تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در حال انجام است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 30204 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ |
233 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در حال انجام است، گفت: این موضوع برای افرادی که اولویت دارند به ویژه ایثارگران در حال انجام است.

تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در حال انجام است

محمد مغذی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: رعایت نشدن مصوبات شورای عالی کار در پرداخت حقوق و مزایای قانونی بیشترین میزان شکایات در حوزه اداره کار را داشته که شاید هم نصفه و نیمه اجرا شود و کارفرما حداقل مزد را پرداخت کرده اما مزایا، عیدی و یا سنوات را پرداخت نکرده است.

وی افزود: یکی از معضلات تأمین اجتماعی آن است که کارگر کار کرده اما حق بیمه واریز نشده و کارفرما به حداقل‌های حقوق و مزایا و بیمه توجهی نمی‌کند و باعث افزایش ثبت شکایات می‌شود، البته عمده این موارد در کارگاه‌ها و صنوف و خدمات کوچک اتفاق می‌افتد که قراردادهای شفاهی و غیر رسمی شکل می‌گیرد.

مغذی با بیان اینکه در مباحث بیمه تامین اجتماعی بازرس وجود دارد و تا حدودی این مشکلات حل می‌شود، گفت: بررسی پرداخت حق و حقوق در حیطه بازرسان اداره کار است که به صورت مستمر رصد کنند و تذکرات و یادآوری‌های لازم را ارائه دهند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان  خاطر نشان کرد: ادارات نظارت بر امور پیمانکاران و واریز به حساب دارند و خیلی به ندرت مشکلاتی در این حوزه اتفاق می‌افتد و در دستگاه‌های دولتی که نیروی شرکتی و دولتی دارند چنین موضوعی پیش نیامده مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها باید مجوز از اداره کار بگیرند که در این صورت سوابق آخرین قراردادهای آنها بررسی می‌شود و اگر سابقه مثبتی نداشته باشند مجوز حضور در مناقصه را نخواهند داشت.

مغذی با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در حال انجام است، گفت: این موضوع برای افرادی که اولویت دارند به ویژه ایثارگران در حال انجام است و در قانون کار بابت این موضوع وظیفه‌ای به عهده اداره کار قرارداده نشده است و نمی‌توانند شکایت کنند مگر اینکه از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۸/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید