اقامه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان - افق اقتصادی

اقامه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 16844 |
تاریخ انتشار : ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ |
397 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

نماز عید سعید قربان فردا پنجشنبه در مصلای امام خمینی واقع در خیابان مصلی برگزار خواهد شد.

اقامه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان

مصطفی برهمند، مسؤول روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جزئیات برگزاری نماز عید سعید قربان اظهار کرد: نماز عید سعید قربان فردا پنجشنبه ۸ تیرماه در مصلای امام خمینی(ره) واقع در خیابان مصلی راس ساعت ۶ صبح برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امام‌جمعه موقت اصفهان اقامه خواهد شد.

مسؤول روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه اصفهان افزود: درب‌های مصلی از ساعت ۵ صبح به روی نمازگزاران باز می‌شود و آغاز برنامه و اقامه نماز راس ساعت ۶ صبح خواهد بود. 

طریقه خواندن نماز عید قربان

نماز قربان دو رکعت است که در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم، تکبیر دیگرى بگوید و به رکوع رود و دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

در قنوت نماز قربان، هر دعا و ذکرى بخوانند کافى است، ولى بهتر است این دعا را به قصد امید ثواب بخوانند: نماز عید دو رکعت است؛ در رکعت اوّل سوره حمد و سوره اعلی (یا هر سوره دیگری که مایل باشد) بخواند و بعد از آن پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر این قنوت را بخواند:

اقامه نماز عید قربان در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان

 

(درصورت عدم توانایی بر این قنوت، هرگونه قنوت دیگری نیز می‌تواند بخواند) سپس تکبیر ششم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع و سجده، برخیزد و رکعت دوم را شروع کند؛ در رکعت دوم، بعد از سوره حمد، سوره والشّمس یا سوره دیگری را بخواند؛ آنگاه چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر همان قنوت را بخواند، سپس تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع و سجود برود و نماز را تمام کند. بعد از نماز، تسبیحات حضرت زهرا(علیها السلام) را بگوید و آنگاه دعاهایی که نقل شده است را بخواند که یکی از آنها دعای چهل و ششم «صحیفه سجّادیه» است.

پایان پیام/۶۳۱٠۶


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید