عضویت ایران در سازمان شانگهای مهمترین اتفاق مثبت کشور ما بود - افق اقتصادی

عضویت ایران در سازمان شانگهای مهمترین اتفاق مثبت کشور ما بود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 74738 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۰ |
301 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از اتفاقات مثبت کشور طی هفته گذشته عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بود.

عضویت ایران در سازمان شانگهای مهمترین اتفاق مثبت کشور ما بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام گفت: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از اتفاقات مثبت کشور طی هفته گذشته عضویت رسمی کشورمان در سازمان شانگهای بود و این مورد از نکات مثبت در دولت بود و چراکه این سازمان سنجش میلیارد نفر در جهان جمعیت هدف دارد.

وی افزود: ایران بدون پذیرش برجام و آف. ای. تی. اف توانست به این سازمان ملحق شد، سازمان شانگهای ۹ عضو دارد و جمهوری اسلامی ایران نهمین عضو این سازمان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تقدیر از دیپلماسی فعال دولت سیزدهم، ابراز کرد: از مدت ها قبل آمریکایی ها تلاش کردند که عضو ناظر سازمان شانگهای باشند که آنها را در این سازمان نپذیرفتند، اما جمهوری اسلامی پذیرفته شد، عضویت ایران در این سازمان یک سود دوطرفه است، آنها به جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه ارتباطی و جغرافیایی نیاز دارند، همچنین این کشور شدیداً به منابع نفت و گاز ایران نیاز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بیان کرد: این عزت جمهوری اسلامی در شرایط تحریم است و حتی دبیرکل سازمان شانگهای به عضویت جمهوری اسلامی ایران افتخار می کند.

وی با اشاره به اتفاقات کشور فرانسه، بیان کرد: امروز اتفاقاتی در کشور فرانسه روی می دهد و رسانه های آن کشور در تلاش برای آرام کردن اوضاع هستند، در جریان اغتشاشات سال گذشته در کشورمان عده ای از رسانه های داخلی آتش بیار معرکه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: امروز در فرانسه، اقشار ضعیف و فقیر جامعه به خطر ظلم هایی که به آنها شده، وارد خیابان شده اند.

وی اضافه کرد: آنچه در جمهوری اسلامی ایران سال گذشته رخ داد، هدایت افرادی بود که سرویس های جاسوسی وارد خیابان کردند و دنبال براندازی بودند.

امام جمعه ایلام گفت: آنچه در اغتشاشات جمهوری اسلامی ایران دنبال می شد، تجزیه کشورمان بود، امروز هیچ کشوری در اغتشاشات فرانسه دخالت نمی کند و دنبال تجزیه نیستند.

وی ادامه داد: باید با کسانی که ابزار دشمن هستند و برای ناهنجاری در جامعه تلاش می کنند، برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پبام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید